www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از یک گزارش دریافتی

توطئه های شورای نگهبان

علیه روحانی و رای گیری از مردم

 
 
 
 

 

پیروزی حائز اهمیت روحانی در انتخابات باعث نمیشود تا چشم را بر توطئه مصادره بخش مهمی از آراء او و بالا بردن کاذب آراء رئیسی و یا توطئه کارشکنی و معطل کردن مردم در صف های طویل و قادر نشد به رای دادن را  ببندیم.

مخالفت با رای گیری الكترونیك از ماهها قبل از انتخابات از نخستین توطئه ها بود. شورای نگهبان كه سالهاست بدلائل باصطلاح فنی و حقوقی مانع اجرای این پروژه است نهایتا اجازه داد فقط برای احراز هویت رای دهندگان از سیستم آنلاین استفاده شود.

قطع عمدی دسترسی به همان شبكه آنلاین در ساعات اولیه رای گیری در حوزه های شمیرانات باعث تجمع بیش از حد مردم در صف رای گیری شد كه باعث شد بسیاری از مردم تا نیمه شب هم نتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.  هر حوزه رای گیری فقط با یك كامپیوتر به شبكه ثبت احوال وصل بود كه باعث كندی سرسام آور رای گیری شد.  در بسیاری از حوزه ها با مشكل قطع و وصل شدن شبكه این حوزه ها اقدام به ثبت سنتی دستی كردند كه امكان تقلب را بشدت افزایش داد.

حضور شش ناظر از شورای نگهبان در هر حوزه باعث شگفتی بقیه پرسنل رای گیری شد. در انتخابات های گذشته هر حوزه فقط دارای یك نماینده از شورای نگهبان بود ولی امسال ناگهان شش نفر از شورای نگهبان در صندوق ها حضور یافتند و عملا در كنار هر پرسنل مشغول بكار در حوزه یك نفر از شورای نگهبان حاضر بود.

نمایندگان شورای نگهبان همه از هواداران رئیسی بودند و رای خود را بنام رئیسی نوشتند كه این خود نقض بی طرفی شورای نگهبان بود.

نقش صدا و سیما در انتشار مكرر ساعت پایانی رای گیری نیز بخشی از توطئه علیه روحانی و شرکت مردم در انتخابات بود. صدا و سیما از ساعت شش بعد از ظهر بارها خبر پایان یافتن رای گیری را منتشر كرد و خصوصا در ساعت ١١ شب بار دیگر خبر پایان یافتن انتخابات را علیرغم تمدید تا نیمه شب منتشر كرد كه مورد اعتراض بسیاری از مسئولین قرار گرفت.

ناظران شورای نگهبان بر خلاف مقررات در بسیاری از حوزه ها اقدام به شمارش آرا و دسته بندی رای ها کردند.

توطئه بزرگ عدم أخذ رای در ساعت ١٢ به امید جلوگیری از افزایش رای روحانی صورت گرفت. در بسیاری از حوزه ها كار به درگیری و فحاشی كشیده شد. جلوگیری شورای نگهبان از أخذ رای پس از ساعت ١٢ شب عملا باعث كاهش چشمگیر رای روحانی شد كه خود ایشان در اولین نشست خبری پس از انتخابات این تعداد را ٤ میلیون نفر ذكر كرد.

راه اندازی شایعه تقلب علیه رئیسی نیز در ساعات میانی رای گیری ترفند دیگری برای جلوگیری از شكست بود كه ناكام ماند. این ترفند از قبل طراحی شده بود و اهدافی چند جانبه را دنبال میكرد.

خرید و فروش رای در شهرستانها و روستاهای دورافتاده بسیار بیشتر از دوره های قبل بود. تندروها توانستند با چاپ كارت های یكصد هزارتومانی و اهدای آن به مردم شریف روستاها بطور غیرقانونی خرید رای را دنبال كنند.

چانه زنی های مكرر در وزارت كشور برای إخلال در شمارش آرا هم از دیگر توطئه ها بود. این امر بنحوی مهم شمرده شد كه بسیاری از مقامات بلند پایه كشور مانند لاریجانی رییس مجلس و علی مطهری نماینده مجلس در وزارت كشور حاضر شوند.

با همه این توطئه ها دولت روحانی انتخابات ریاست جمهوری ٩٦ را انتخابات پاك نامید و ادعای تندروها را مبنی بر تقلب را ناكام گذاشت.

جا دارد دولت دوازدهم نسبت به شیوه اخذ رای و شفاف سازی بیشتر در این حوزه اقدام كند تا انواع و اقسام توطئه ها را خنثی سازد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: