www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس زلزله های انتخابات

بتدریج رونمائی می شود!

گزارش - دکتر افسانه نگاهی

 
 
 
 

من بزودی از ایران باز میگردم به محل اقامتم و مفصل تر برایتان خواهم نوشت، اما فعلا و در همین فرصت کوتاه چند نکته ای را در باره انتخابات و پس از انتخابات می نویسم که منتشر کنید:

1- آرامش مردم از بعد از انتخابات کم نظیر است. صبر و حوصله ها زیاد شده و مودب با هم حرف زدن هم همینطور. اگر حکومت بگذارد.

2- سیما باز شروع کرده به تخریب اما اینبار خیلی آرام و با نقشه ای عوامفریبانه. روی 16 میلیون رای رئیسی متمرکز شده و با افراد مختلف در همین باره مصاحبه می کند و پخش می کند. مصاحبه شوندگان هم خیلی آرام و بدون پرخاش و باچهره مظلوم می گویند که نماینده 16 میلیون رای هستند. این درحالی است که در بالاترین سطوح حکومتی میدانند که رای رئیسی حداکثر 8 میلیون بوده و روحانی این تقلب و رای سازی را قبول کرد زیرا از اختلاف آراء خبر داشت و اهمیت نداد. البته در حاشیه وزارت کشور می گویند که رای روحانی 30 میلیون بوده است که از رای او هم کم کردند و لابد به رای رئیسی اضافه!!

3- رئیسی قصد نامزدی برای انتخابات را نداشت و این فرماندهان سپاه بودند که زیر پایش نشستند و او را با این وعده که پس از رئیس جمهور شدن زمینه رهبر شدنش فراهم می شود او را "هُل" دادن به جلو. خودش گفته بود که جایش در آستانقدس خوب است اما سپاه دندانش را گرد کرد!

4- رهبر روز به روز سست اراده تر می شود و این ناشی از بیماری اش است. در جریان انتخابات هم این فرماندهان سپاه بودند که پیش افتادند برای نامزد کردن رئیسی. درحالیکه رهبر چندان موافق نبود اما سرانجام تسلیم فشار فرماندهان سپاه شد. نتیجه انتخابات ضربه سنگینی بود به فرماندهان سپاه و حالا همه آنها که در این ماجرا نقش داشتند از این بیم دارند که روحانی بتواند رهبر را قانع کند که دست سپاه را در سیاست و اقتصاد کوتاه کند. این نکته ایست که روحانی هم در مصاحبه ها و سخنرانی هایش گفت. این که "دست سپاه را می بوسد اما هرکس باید برود دنبال کار خودش!"

5- ملاقات با تتلو ضربه مهمی به اعتبار رئیسی بود اما فراموش نکنید که همایش مصلی تهران هم ضربه بسیار کمرشکنی برای او بود. من خودم را با زحمت در میان زنان جا داده و به این همایش رفتم. واقعا اوباش گرداننده آن بودند و با گوش های خودم شنیدم که خیلی از زنهای آن همایش متعجب بودند و پشیمان از شرکت در آن.

6- شما میدانید که تاکسی ها منبع پخش خبر و شایعه اند. من در چند مسیر سوار تاکسی شدم و آهسته سر صحبت را با آنها باز کردم. حداقل در سه مورد راننده تاکسی با صراحت گفت: من می خواستم به رئیسی رای بدهم و در همایش مصلی هم رفتم. به چشم خودم دیدم که لات ها آن را می گردانند و پشیمان شدم و به روحانی رای دادم. حتی یکی از آنها گفت که به شهرستان تلفن کرده و به اقوامش گفته که به چشمش در مصلی چه دیده و توصیه کرده به روحانی رای بدهید که من دیدم چه اوباشی در مصلی جمع شده بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: