www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیام تبریک عبدالله نوری به روحانی

4 شخصیت محبوب ملت

نباید در حصر و ممنوعیت بمانند!

 
 
 
 

 

شیخ عبدالله نوری، اولین وزیر کشور دولت خاتمی، پیام تبریکی برای حسن روحانی ارسال داشت و در آن از جمله نوشت:

 

پیروزی غرور آفرین و پرافتخار ملت ایران و انتخاب شایسته جنابعالی به مسئولیت خطیر و سنگین ریاست جمهوری که بی‌مبالغه، خلعت آن، برازنده وجود شماست را تبریک و شادباش عرض می کنم.

مردم آگاه ایران با درکی درست از شرایط زمانه، خردمندی و آزادی را پاس داشتند و با مشارکت بی‌نظیر در انتخابات، از آزمونی بزرگ، سربلند بیرون آمدند و بلوغ سیاسی خود را برای جهانیان به نمایش گذارده، صداقت، صمیمیت و خدمات بزرگ شما را ارج نهادند و با تقدیم خالصانه رای خویش، صلاحیت و کفایت شما را تایید کردند. اینک رقابت، با فرازها و فرودهایش پایان یافته و زمان برنامه ریزی بهتر و دقیق تر و کار و تلاش بیشتر در جهت پیشرفت و توسعه ی روزافزون کشور و جامعه است.

امروز مردم ایران، دفاع از اندیشه اصلاحات و حقوق شهروندی، به ویژه شهروندان در حصر و زندانی را، در سیمای مصمم و اراده مستحکم شما می‌جویند. اعتنا به اصل آزادی مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات و رسانه ها و مطبوعات آزاد، می‌تواند مانع بروز بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌ها گردد. اختلاس‌های نجومی، رواج رشوه خواری و رانت خواری بر اثر عدم وجود رسانه‌های آزاد بوجود می‌آید. زنان و جوانان که از توانمندی‌های زیادی در زمینه‌های گوناگون برخوردارند، برای تحقق آرمان‌های بلند خود، چشم امید به شما دوخته‌اند، از این رو تقویت امید به آینده‌ای روشن و اطمینان بخش برای زنان و نسل جوان مسئولیتی است که بر دوش دولت سنگینی می‌کند.

امروز جامعه ما با افول ارزش‌های اخلاقی و رواج بداخلاقی‌ها روبروست و قدرت طلبی در شکلی مبتذل، پایبندی به اصول اخلاقی را در تنگنا قرار داده است. کینه ورزی و نفرت، راه را بر گفتگو بسته است.

شایسته آن بود که به جای ریاکاری، دورویی و دروغ گویی، عوامفریبی، نفرت پراکنی، خشونت طلبی، اتهام زنی و رفتارهای غیر اخلاقی، راستی، محبت، رحمت و صداقت در ایران موج بزند .  از جنابعالی به عنوان شخصیتی روحانی انتظار می‌رود که در راستای بهبود وضعیت اخلاقی جامعه گامی بردارید و از کارشناسان مجرب و فرهیختگان جامعه شناس و نخبگان اخلاق مدار و متخصصان شایسته در امور تربیتی و روانی برای بهبود وضعیت اخلاقی جامعه کمک بگیرید.

شرایط امروز کشور و حل دشواری‌ها و بحران‌های فرارو، نیازمند اجماع نخبگان و تعامل میان نیروهای سیاسی است. دستیابی به این هدف از راه گفتگو و تفاهمی ملی میان دولتمردان و مسئولین عالی رتبه نظام و دیگر جریان‌ها و شخصیت‌های مهم و موثر و مورد احترام ملت، که مرجعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سنتی دارند، امکان پذیر است

ما همچنان که می‌توانیم و باید برای منافع ایران با دنیا تعامل کنیم، در درون کشور نیز به گفتگو و تعامل سازنده نیازمندیم. چگونه است که می‌توانیم با کسانی که فرسنگ‌ها اختلاف در جهات گوناگون داریم، تعامل کنیم ولی نمی‌توانیم با کسانی که در داخل یک کشور زندگی می‌کنیم و در جهات گوناگون، منافع مشترکی داریم، تعامل و گفتگو کنیم و خصومت‌ها را در حد توان برطرف کنیم؟ آیا احتمال نمی‌دهیم دست‌هایی پنهان در جهت گسترش جدایی‌ها و شکاف نیروها کوشش می‌کنند؟ حرکت‌های افراطی و رفتارهای غیراخلاقی می‌تواند روزی خطر آفرین باشد و همه درگیری‌ها و کشتارها از اختلافات کوچک شروع می‌شود و به مرور زاویه‌ها بازتر شده، به کدورت و خصومت و کشتار میانجامد.

با همه احزاب و گروه‌ها، با گرایش‌های گوناگون و متفاوت و اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی، دوستانه‌تر رفتار کنیم و به خواست‌های آنها، در چهارچوب استیفای حقوق شهروندی توجه کنیم. همه ایرانیان را خودی بدانیم و برای انسجام بیشتر ملت، گام‌های دوستانه، همراه با گذشت و مدارا و محبت برداریم.

رفع محدودیت و حصر از حضرات آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و سرکار خانم رهنورد که از جایگاه ویژه، استثنایی و بسیار تاثیرگذار نزد ملت ایران برخوردارند و به پاکی و نجابت و صداقت و دلسوزی شهره‌اند، می‌تواند گام نخست این حرکت خیرخواهانه و خداپسندانه باشد. با اطمینان می‌گویم و خدا را برگفته خود گواه می‌گیرم که این عزیزان، هرگز کمترین تحریکی علیه نظام جمهوری اسلامی نخواهند داشت گرچه انتقادهای قابل توجه و تاملی نسبت به نوع سلوک و عملکرد حکومت دارند.

از درگاه ایزد منان، برای شما و کابینه همراهتان، توفیق روزافزون در خدمت به مردم و کسب رضایت آنان و رضایت خداوند متعال را مسئلت دارم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: