www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شطرنج پیش بینی ها کامل می شود

قطر اولین قربانی است

نه آخرین قربانی استراتژی ترامپ

 
 
 
 

درباره رویدادهای روزهای اخیر قطر، یک نشریه چاپ "هنگ کنگ" بنام "ساوت چاینا" تفسیری منتشر کرده که خلاصه آن را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است. در این خلاصه از جمله آمده است:

«چنانچه اختلافات تشدید شود به طور حتم برای چین مدیریت کردن برنامه ها و طرح های زیربنایی که قرار است در مسیر جاده ابریشم بویژه در کشورهای مسیر این طرح اجرا شود، دشوار می شود.

اگر مسیرهای دریایی و هوایی کشورهای عربی با قطر مسدود شود و اتباع قطر از این کشورها بیرون رانده شوند، کار برای چین سخت تر هم خواهد شد.

نزدیک به ۶۵ کشور در جهان از طرح جاده ابریشم استقبال کرده اند که بسیاری از آنها کشورهای عربی در خاورمیانه و در آفریقا هستند که مسیرهای اصلی راه ابریشم و محل اجرای طرح های زیربنایی است. (این جاده و این حضور و این طرح ها عملا حربه تحریم  های امریکا و اروپا علیه کشورها را از آنها می گیرد!)

کشورهای عربی از مهم ترین تامین کنندگان نفت برای چین هستند و اختلاف و شکاف میان آنها برای این وارد کننده بزرگ نفت دنیا خبر خوبی نیست. (نکته ای که پیک نت در ارتباط با طرح های ترامپ برای نا امن کردن جهان و امن ساختن امریکا بارها آن را مطرح کرده و روی بسته شدن خلیج فارس و مختل شدن انتقال نفت منطقه به چین و زاپن و اروپا روی آن انگشت گذاشته است. از جمله انگیزه های سفر شتابزده نخست وزیر ژاپن به روسیه برای قرار دادهای گاز و نفت و نرمش ناگهانی آلمان برای گفتگو با روسیه با هدف انتقال نفت و گاز روسیه از طریق آلمان به اروپا نیز بخش هائی دیگری از جدولی است که بتدریج خانه های آن پر می شود!)
نشریه هنگ کنگی ادامه میدهد:

چین مدتی است در منطقه خاورمیانه فعال تر شده و به دنبال بسط فعالیت های خود می باشد.
قطع رابطه کشورهای عربی با قطر می تواند شروع منازعات بیشتر و جدیدتری باشد.
( منظور کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین است که از دو روز پیش در یک اقدام مشترک با ادعای حمایت قطر از تروریسم و افراط گرایی روابط سیاسی خود را با این کشور قطع کرده اند و به دنبال آن گذرگاه های زمینی و هوایی و دریایی خود را بر روی این کشور بسته اند.
قطع پروازهای بین این کشورها از دیگر اقدامات آنان علیه قطر است و دوحه نیز متقابلا پروازهای خود را به این کشورهای قطع کرده و ایران تبدیل به بزرگترین ترمینال هوائی برای این پرواز ها شده است.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: