www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آغاز پخش قسمت اول

از 4 قسمت مصاحبه "استن" با پوتین

سیاست و روش من

شبیه ورزش رزمی "جودو" ست!

 
 
 
 

 

پس از چند هفته تاخیر، سرانجام پخش مصاحبه طولانی رئیس جمهور روسیه "پوتین" با "الیور استن" امریکائی، کارگردان سینما در امریکا آغاز شد. پخش این مصاحبه که در چهار قسمت تهیه شده  از تلویزیون سی بی اس آغاز شد. رئوس بخش اول و پخش شده این مصاحبه را تلویزیون روسیه 24 در چند نوبت در روز سه شنبه (دیروز) پخش کرد که در نکات زیر خلاصه می شد:

1- پس از فروپاشی اتحاد شوروی و اعلام انحلال آن، 25 میلیون از جمعیت روس تبار کشور در عرض یک شب خارج از مرزهای ما ماندند و این ضربه ای بود مهلک. ایالات متحده تصور کرده بود پس از فروپاشی اتحاد شوروی هر کاری که بخواهد می تواند بکند و پاسخگو هم نباشد و این توهینی بزرگ بود.

2- یلتسین رئیس جمهور روسیه که سکان کشور را پس از فروپاشی اتحاد شوروی بدست گرفته بود دو بار از من دعوت کرد که ریاست جمهوری را تحویل بگیرم. بار اول آن را رد کردم و گفتم که آمادگی پذیرش چنین مسئولیتی را ندارم. بار دوم دعوت او را رد نکردم.

3- من نگران امنیت خود نیستم. من باید کار خودم را بکنم و وظیفه خودم را انجام بدهم و ارگان های امنیتی هم وظیفه خودشان را.

4- درباره داعش اعتقاد من اینست که همه ماجرا از افغانستان آغاز شد. امریکا و متحدان امریکا گروه هائی مثل طالبان و القاعده را علیه دولت وقت افغانستان سازمان دادند و تصور کردند برای همیشه بر آنها تسلط خواهند داشت و آنها را رهبری خواهند کرد، اما دیدیم و می بینیم که چنین نشد. آنها که بعدها داعش هم از درون آنها بیرون آمد بتدریج مستقل از امریکا دست به عملیات زدند. البته هنوز امریکا از گروه هایی مانند "النصره" که متحد داعش است برای مقاصد سیاسی خود استفاده می کند. این کار از افغانستان شروع و سپس به جمهوری چچن کشیده شد و حالا هم که می بینید در چه مناطق و کشورهای حضور دارند و چه می کنند. امریکا در حرف می گوید برای مبارزه با تروریسم باید با روسیه همکاری کنیم اما درعمل از تروریسم برای مقاصد خود استفاده می کنند.

5- شما از من در باره علاقه من به ورزش "جودو" سئوال کردید و این که آیا در سیاست هم از روش جودو استفاده می کنم؟ به شما می گویم که بله من نه تنها به این ورزش علاقه دارم بلکه خودم یک جودو کار بودم و هنوز هم هستم. در جودو شما باید بدانید چه زمانی وقت عقب نشینی و تمرکز روی ضعف حریف است و چه وقت زمان حمله . من این روش را در سیاست هم دارم و همانطور که شما هم گفتید روش سیاسی من مانند روش جودوست.

تلویزیون روسیه در پایان پخش بخش اول این مصاحبه گفت که الیور استن پس از ضبط بخش دوم این مصاحبه گفت "من در بخش دوم مصاحبه تند ترین سئوالات را مطرح کردم و فکر می کردم این گفتگو دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد اما پوتین با خونسردی و تسلط به سئوالات پاسخ داد و مصاحبه به چهار قسمت کشیده شد."

فیلم را می توانید ببینید


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: