www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

31 خرداد ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فساد و تباهی نظام

محصول 38 سال تمرکز قدرت

 
 
 
 
 

 

قدرت غیر قابل کنترل استحاله فکری و شخصیتی می آورد. یعنی همان که روحانی در اجلاس مبارزه با فساد گفت و تاکید کرد: وقتی تفنگ و پول و رسانه و سایت و... در یک جا جمع شد سلمان هم باشد فاسد می شود، اباذر هم باشد فاسد می شود. و اتفاقا ریشه فساد در جمهوری اسلامی درست مانند دوران شاه از تمرکز قدرت در یک نهاد (دربار شاهنشاهی و اکنون رهبری) و در یک فرد "شاه و اکنون رهبر" همینجاست. شاه هم تولیت برای آستانقدس تعیین و منصوب می کرد بی آن که روح مردم خبر داشته باشد دلیل این انتصاب چیست؟ شاه هم درجات نظامی را مثل نقل و نبات میان ژنرالهایش تقسیم می کرد بی آنکه خود را موظف به توضیح بداند زیرا آن را از اختیارات فرمانده کل قوا می دانست، شاه هم اعضای کابینه دولت ها را به نخست وزیر ابلاغ می کرد، شاه هم به کسی حساب پس نمیداند که بودجه دربار چقدر است و چگونه خرج می شود؟ و این سلسله سر دراز داشت؛ همچنان که اکنون دارد. پرتاب موشک به سوریه علیه داعش مورد تائید است، اما هیچکس نمی داند که این تصمیم را آقای خامنه ای به تنهائی گرفت و یا یک شورائی چنین تصمیمی را گرفت و اگر شورائی بوده در آن شورا چه کسانی حضور داشته اند و مسئولیت هایشان چه بوده است؟

آیا آقای خامنه ای از همان  ابتدا که نماینده آقای خمینی در وزارت دفاع شد و رفت زیر دست چمران وزیر دفاع و یا زمانی که امام جمعه تهران شد همین آقای خامنه ای بود که اکنون هست؟ اگر پاسخ منفی است، دلیل آن چیست جز تمرکز قدرت و استحاله ایشان؟ هر کس دیگری هم جای او بود، استحاله شده و به همینجا می رسید که ایشان رسیده است. حتی آقای خمینی هم براثر همین تمرکز قدرت دچار اشتباهات مهلک شد. از جمله در ادامه جنگ با عراق، در برکناری تحقیر آمیز آیت الله منتظری، در منصوب کردن و یا تائید کردن افرادی چون صادق خلخالی و یا اسدالله لاجوردی بعنوان دادستان و رئیس دادگاه و رئیس زندان اوین و دهها نمونه دیگر. هاشمی رفسنجانی هم زمانی که وزیر دست راست آقای خمینی بود و صاحب اختیاری که نیاز به پاسخگوئی نداشت همینگونه دچار اشتباهات مهلک شد. البته بخت با او یار بود و خودش هم هوشیار و سرانجام از انتخابات 88 از حکومت فاصله گرفت و به مردم نزدیک شد. وقتی که دستور داد مهندس سحابی را ببرند اوین و حالش را بگیرند، وقتی شب ترور آیت الله مطهری کنار آقای خمینی در قم ایستاد و بانگ برداشت که مارکسیست ها، فدائی ها چرا ترور کردید و قلب این پیرمرد را شکستید (با اشاره دست به آقای خمینی) در حالیکه میدانست گروه مذهبی فرقان مطهری را ترور کرده، دهها نمونه از این دست وجود دارد. فرق نمی کند که آقای خامنه ای باشد و یا آقای خمینی و یا هاشمی و یا روحانی و یا هر کس دیگری. وقتی قدرت در یکجا متمرکز شد همان می شود که در گذشته شد و روحانی بدرستی گفت که اباذر و سلمان هم که باشد فاسد می شود!

در همین شماره پیک نت بخوانید یکی از خطبه های آقای خامنه ای را در نماز جمعه خرداد 1366 و آن را مقایسه کنید با آنچه که در انتخابات 88 کرد و یا در همین انتخابات اخیر پس از پیروزی روحانی و آغاز تقابل با پیروزی او و یا سکوتش در برابر افرادی مثل احمد جنتی و علم الهدا که می گویند روحانی بیخود کرد که گفت امیرالمومنین هم قائل به رای مردم بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 31 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: