ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کفه ترازو مدام سبک و سنگین می شود

دو نقطه ضعف رئیسی

و یک نقطه قوت قالیباف

 
 
 
 

روز شنبه از صبح تا نزدیک ظهر دفتر سعید جلیلی در خیابان پاستور یک مهمان ویژه داشت. سید ابراهیم رییسی آمده بود تا هم بازدید هفته قبل سعید جلیلی را پس دهد و هم جلیلی بنا بر وعده جلسه قبل، برنامه ها و تیم انتخاباتی خود را برای کمک به این نامزد اصولگرایان به او معرفی کند.

یک جلسه طولانی چند ساعته که تصویر و خبر آن را نیز رسانه های نزدیک به سعید جلیلی منتشر کردند. گرچه جزئیات بیشتری رسانه‌ای نشده اما همیشه اینگونه بوده که سعید جلیلی و محمد باقر قالبیاف قطب مقابل هم بوده اند. شاید بخش هایی از رقابت سیاسی را بتوان در طعنه های سعید جلیلی به محمد باقر قالیباف در جریان ماجرای املاک و گورخواب ها به یاد آورد. برخی حامیان محمد باقر قالیباف علت شکست این نامزد اصولگرا در سال ۹۲ را، نامزدی ناگهانی سعید جلیلی و عدم انصراف او می دانند. سعید جلیلی البته تا روزهای قبل از ثبت نام در انتخابات امسال نیز قصد کاندیداتوری داشت اما پس از مخالفت گسترده حامیان سابقش و کوچ آنها به ستاد ابراهیم رئیسی او ترجیح داد از نامزد شدن انصراف دهد و حالا دست در دست او در حیاط دفتر کارش راه می رود.

ظاهرا – در جبهه اصولگرایان-  اجماع بر سر رئیسی بیش از قالیباف است. این وسط اما محمد باقر قالیباف در یک مولفه هم دست بالا را نسبت به ابراهیم رییسی دارد. نظرسنجی ها لااقل تا امروز نشان می دهد که قالیباف در آشنائی مردم با وی رتبه بسیار بالاتری نسبت به ابراهیم رییسی دارد. که برای مردم چهره ای ناشناخته است.

نکته جالب تر این است که براساس برخی اخبار در چند روز اخیر رشد رای رئیسی متوقف شده است.

حامیان محمد باقر قالیباف که کارهای انتخاباتی او را سامان می دهند معتقدند که ابراهیم رییسی با دو مشکل اساسی رو به روست. یک مشکل اصلی پیوستن تمام عیار شاگردان مصباح یزدی به ستاد انتخاباتی این نامزد است. به یک معنا این تصویر که ابراهیم رییسی نامزد مصباح یزدی در انتخابات است، به باور تیم انتخاباتی قالیباف می تواند به پاشنه آشیل او تبدیل شود. چه اینکه در انتخابات مجلس دهم، حضور بیش از حد این طیف سیاسی در لیست موجب شکست کامل شد.

نکته دیگر حضور وزرا و افراد کابینه احمدی نژاد در این تیم است. حتی ابراهیم رییسی ریاست ستاد خود را به چهره های نام آشنا از کابینه احمدی نژاد یعنی نیکزاد سپرده است. محمد باقر قالیباف و ابراهیم رییسی آمده اند که با هم رقابت کنند. (برگرفته و خلاصه شده از روزنامه اعتدال)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: