ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 اردیبهشت ماه  1396

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روحانی در تبریز

بیائید پای صندوق های رای

و فریب منفی بافان را نخورید!

 
 
 
 

 

حسن روحانی که بدنبال سیل اخیر به آذربایجان شرقی سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه با نخبگان آذربایجان شرقی در تبریز دیدار کرد و طی سخنانی گفت:

چرا واقعیت ها را نمی بینیم؟ برای چه دروغ و تهمت بزنیم و رو در روی هم بایستیم؟ انتخابات برای دعوا، تهمت و نزاع با هم نیست.

این مردم یک بار دیگر پرچم ایران را بالای کشتی های نفتکش و حمل بار به استحضار درآوردند. مردم بزرگی که یک بار دیگر در برابر قدرت های جهانی گفتند ما اراده کردیم و می توانیم از طریق سیستم بانک ها تجارت خود را باز گیریم و راه و مسیر نقل و انتقال اموال و تجارت را بر مبنای سود و مسیر رشد کشور برقرار کردند. 

ایرانیان عزیز توانستند واردات کشور خود را از غیر پول نفت به ثمر بنشانند؛ ما نفت را می فروختیم و از پول نفت برای نان شب مان گندم وارد می کردیم؛ امروز نه تنها پول نفت را برای گندم مصرف نمی کنیم، بلکه نان سفره خود را خود تهیه می کنیم.

در سال 1395 برای اولین بار در طول تاریخ کشور 3 میلیون تن گندم را در عرضه صادرات قرار دادیم. اگر امروز چیزی برای کشور نیاز داشته باشیم، از صادرات غیرنفتی تامین می کنیم. 62 سال منتظر چنین روزی بودیم تا بدون نفت و صادرات نفت بتوانیم کالاهایی را که نیاز داریم به کشور وارد کنیم.
در سال 1394 برای اولین بار تراز تجاری کشور مثبت شد و حدود یک میلیارد دلار صادرات مان بیش از واردات بود و در سال گذشته باز هم تراز تجاری مثبت بود و صادرات ما 300 میلیون دلار بیش از واردات بود. اینکه دو سال پشت سرهم تراز تجاری مثبت داشته باشیم، در تاریخ کشور به یاد نداریم.
برای اولین بار در دولت یازدهم هر مقدار که تورم بود حقوق کارمندان، کارگران و مستمری بگیران را بیش از تورم قرار دادیم و در طول دولت یازدهم هیچ وقت تورم از حقوق مردم پیشی نگرفت.
اینکه گفته می شود مردم مشکلات دارند، درست است، دست به دست هم دادیم و قدم به قدم همه مشکلات پیش آمده را حل می کنیم.

قول داده بودیم در این دولت حصر ایران را بشکنیم؛ ایران در محاصره قدرت های بزرگ بود و نمی توانستیم نفت را صادر کنیم و در دوران تحریم فقط 970 هزار بشکه نفت صادر کردیم.
در آن دوران نفت را به هرکسی نمی توانستیم بفروشیم و وقتی می فروختیم، طرف خارجی بود که تعیین می کرد چگونه و چند ماهه پول نفت را پرداخت کند.

همه تلاش ها برای رفع تحریم ها برای این بود که بازار صادرات داشته باشیم و آنچه می خواهیم وارد کنیم. در عرض سه و نیم سال 11 فاز پارس جنوبی را به سرانجام رساندیم؛ پمپ های همه این فازها دچار اشکال شده بودند، راه باز شد، حصر برداشته شد تا مردم ما بتوانند به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کنند. 

اگر سدی که در دولت یازدهم تکمیل شد، نشده بود، شاید روستاهای بیشتری در سیل آذربایجان شرقی خسارت می دیدند؛ لایروبی هایی که انجام شده بود، اگر انجام نگرفته بود، خسارت های بیشتری وارد می شد.  9 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی با آبیاری مدرن امروز به همراه پروژه های بزرگ صنعتی در آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کردند. 

آذربایجان شرقی باید یکی از مراکز صنعتی، کشاورزی و گردشگری کشور باشد؛ همه این زمینه ها امروز در این استان آماده است.

آنهایی که ناامیدی را در کشور ترویج می کنند و می خواهند به مردم بگویند که انتخاب شما اشتباه بود و کاری نکردید و در برابر قدرت های بزرگ جهان پیروز نشدید و عظمت کشور ما در چشم جهانیان متجلی نشده است، آنها به کشور، منافع ملی و مردم خدمت نمی کنند. 

اگر استاندار آذربایجان شرقی 48 بنگاه اقتصادی نیمه فعال و تعطیل را فعال کرده است، نشان می دهد که این استان توان بالایی دارد.  تا دو روز پیش حدود 40 میلیارد دلار به صندوق توسعه واریز شده که از این رقم 38 میلیارد از محل صادرات واریز شده و 2.5 میلیارد دلار دیگر نیز از بدهی های دولت قبلی را به صندوق پرداخت کرده ایم. 

یکی از افتخارات ما جلوگیری از قاچاق است، به طوری که کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته است.  24 هزار طرح نیمه تمام بود در کل کشور که پارسال توانستند از بانک ها تسهیلات بگیرند که قدم بسیار بزرگی بود. در شرایطی که ما چهاردهمین تولید کننده برق دنیا هستیم چرا نباید به آینده امید داشته باشیم.

مسیر را تسطیح کردیم، موانع را برداشتیم و  لوکوموتیو را روی ریل قرار دادیم، اکنون این لوکوموتیو روی ریل قرار گرفته است.

در این دولت، ناوگان حمل و نقل جاده ای بازسازی و نوسازی می شود؛ حرکت و توسعه خوبی در ناوگان حمل و نقل ما در کشور به وجود آمده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: