ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 اسفند ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخستین گزارش محافل دست اندرکار سفر به تهران

از بیم اسرائیل و تکفیری ها

بشار اسد را مخفیانه آوردند!

 
 
 
 
 

 

روزنامه گمنامی بنام "صبح نو" گزارشی را در باره سفر پر حاشیه بشار اسد به تهران منتشر کرده که حاوی چند نکته خبری است. این گزارش و نکات خبری آن قطعا از سوی نهادهائی (از جمله خود سپاه قدس که فرمانده آن نقش اصلی را در سازمان دادن سفر داشته) در اختیار این روزنامه قرار گرفته که از مسائل پشت پرده این سفر، پس از انجام آن اطلاع دارند. در بخشی از این گزارش سعی شده به ابهاماتی، از جمله نبودن پرچم سوریه در دیدار اسد با روحانی پاسخ داده شود! خلاصه این گزارش و نکات خبری آن را بخوانید:

صبح دوشنبه ششم اسفند، با اسکورتی کوچک، اما قوی و آزموده، فرودگاه مهرآباد را به مقصد ساختمانی در مرکز شهر ترک کرد.

اتومبیل سیاه رنگ، حدود ساعت ‌9 به محل دیدارهای رهبر انقلاب در انتهای خیابان فلسطین رسید و بدون طی تشریفات متداول، وارد ساختمان مقصد شد.

مهمانان دعوت شده به ساختمان دیدارهای رهبری که ساعتی قبل‌تر به این دیدار دعوت شده بودند نمی ‌دانستند مهمان کیست تا آنکه بشار اسد و سپس فرمانده شهیر سپاه قدس از خودرو پیاده شدند.

 اسد با یک هواپیمای ایرانی، دمشق را کاملاً محرمانه، به مقصد تهران ترک کرده بود. شاید کمتر از انگشتان یک دست می‌دانستند که اسد چه زمانی به تهران خواهد آمد.

اسد در طول هشت سال گذشته، حتی به‌ ندرت از دمشق خارج شده بود؛ علت آن تهدید جانی مستمر او از جانب تکفیری‌ها و به‌ طور ویژه اسرائیل بود. کاملاً محتمل بود که جان او، در حین سفر از سوی اسرائیل تهدید شود.

در گذشته، چهره‌های شناخته‌شده‌ای در راه سفر به ایران کشته شدند؛ مهم‌ترین آنها محمد بن‌ یحیی، وزیر امور خارجه وقت الجزایر بود که در اوایل جنگ، برای میانجی‌گری راهی تهران شد و عراق، هواپیمای او را در نقطه مرزی ایران سرنگون کرد.

آقای روحانی یک روز پیش‌تر در جریان این سفر قرار داشت و دعوت از وزیر خارجه در اختیار وی بود. رییس‌جمهوری ترجیح داد حتی تا ساعتی قبل از رسیدن اسد به تهران، موضوع را با کمتر کسی در میان نگذارد و همین امر، موجب قرار نگرفتن پرچم سوریه در هنگام دیدار شد.

تیم همراه اسد نیز بسیار محدود بود و نه وزیر خارجه او از این سفر خبر داشت و نه سفیر سوریه در تهران..

 

اسد بعد از دیدار با روحانی، پس از حدود 4 ساعت به همراه سردار سلیمانی به فرودگاه رفت و تهران را همراه وی به مقصد دمشق ترک کرد.

تا زمانی که اسد به محل استقرار خود در پایتخت سوریه رسید، عکاسان و فیلمبرداران در قرنطینه قرار داشتند و بعد از  آن  اطلاع ‌رسانی‌های محدود و سپس خبررسانی وسیع صورت گرفت.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 اسفند

 
 

اشتراک گذاری: