ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لیلا گوون نماینده کرُد ترکیه آزاد شد

سیاست گفتگو با کردها

در ترکیه هم دنبال خواهد شد؟

 
 
 
 
 

 

آیا دولت ترکیه نیز همزمان با گفتگوی کردهای سوریه با دولت مرکزی آن کشور، می خواهد دست از جنگ با کردهای ترکیه برداشته و با آنها برای صلح و مدارا گفتگو کند؟

پیش از سفر اخیر اردوغان به مسکو و دیدار با پوتین، در ترکیه اعلام شد که به توصیه دولت، برادر عبدالله اوجالان رهبر زندانی کردهای ترکیه، با وی دیدار و گفتگو کرده است. این ملاقات به نوشته مطبوعات ترکیه انجام شد اما نتایج آن اعلام نشد. حالا پس از بازگشت اردوغان از مسکو، اعلام شد که دادگاه ترکیه حکم به آزادی "لیلا گوون" نماینده کرد پارلمان ترکیه داد. خانم گووون باتهام فعالیت برای آزادی اوجالان بازداشت شده بود و در جریان بازداشت نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

آیا آزادی لیلا گوون، گام دومی است به علامت گفتگو با کردهای ترکیه به جای جنگیدن با آنها؟ آیا سیاست بشار اسد و کردهای سوریه برای گفتگو با یکدیگر مشوق اردوغان برای همین سیاست در ترکیه شده و یا در این زمینه درمسکو تفاهمی بدست آمده است؟

اگر پاسخ این سئوالات مثبت باشد، آنگاه باید منتظر آزادی صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب دمکراتیک خلق کردهای ترکیه بود که گفته می شود نزدیک به 50 نماینده در پارلمان ترکیه دارد. شاید تقاضای وکلای دمیرتاش از زندان که دادگاه آن را رد کرد نیز بخشی از همین کشاکش ها باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: