ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انفجار نخست وزیر

ضربه مهلک دوم به چپ مذهبی!

 
 
 

 

 

این صفحه اول روزنامه اطلاعات 9 شهریور 1360 است. یک روز پس از انفجار نخست وزیری و کشته شدن نخست وزیر "باهنر" و رئیس جمهور(رجائی) خبر رسمی آن همراه با عکس در اختیار روزنامه ها برای انتشار گذاشته شد. انفجار 8 شهریور روی داد. رجائی نخست وزیر دوران بنی صدر بود که با جنجال و کشاکش های بسیار حاضر بنی صدر حاضر به پذیرش او بعنوان نخست وزیر شد. پس از برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری، در یک انتخابات سریع و متاثر از هیجان و احساسات اجتماعی که نتیجه انفجار حزب جمهوری اسلامی بود، رجائی رئیس جمهور و جانشین بنی صدر شد و حجت  الاسلام باهنر که پس از کشته شدن آیت الله بهشتی او دبیرکل حزب جمهوری اسلامی شده بود و با رجائی دوستی قدیمی داشت به نخست وزیری انتخاب شد و مجلس فورا به وی رای اعتماد دادو

حالا دو ماه پس از انفجار حزب جمهوری اسلام و در ادامه قیام مسلحانه سازمان مجاهدین خلق، این دو در انفجار دفتر نخست وزیری کشته شدند. انفجار نخست وزیری، دومین ضربه مهلکی بود که به حاکمیت پس از انقلاب 57 وارد آمد. حادثه اول انفجار حزب جمهوری اسلامی بود. این دو انفجار و ترورهائی که پس از آن از میان امام جمعه و برخی روحانیون مانند آیت الله قدوسی دادستان کل جمهوری اسلامی انجام شد، همگی موجب تضعیف موقعیت چپ مذهبی در دو قوه مجریه و مقننه و حتی قضائیه (از جمله کشته شدن قدوسی) شد و اگر نبود حضور آیت الله  خمینی، چپ مذهبی همان زمان و با این حوادث بکلی از صحنه سیاسی حذف شده بود. رویدادی که پس از پایان جنگ، در گذشت آیت الله خمینی و دولت هاشمی تا حدود زیادی روی داد و سیاست استراتژیک رهبر جانشین آیت الله خمینی، یعنی آقای خامنه ای همین بود و همین شد. وی حتی مخالف نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری 88 بود و به همین دلیل، پس از انتخابات علیه رای او کودتا شد و به حبس خانگی رفت.

درباره دو انفجاری حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری، اگر اطلاعات دقیقی هم وجود داشته باشد فاش نشده، بویژه که یکی از اعضای دفتر نخست وزیری بنام تقی محمدی که همراه عضو دیگر این دفتر و همکاری رجائی (بهزاد نبوی) دستگیر شده بود در زندان اوین زیر شکنجه کشته شد و یا قربانی یک توطئه درون زندانی شد و سپس جسدش با کمر بند در سلولش به دار آویخته شد و گفته شد اینگونه خود را کشته است. انفجار دفتر نخست وزیری نیز مانند مقر حزب جمهوری اسلامی نمی توانست کار یک فرد باشد. این انفجار نیز بسیار دقیق و با مواد انفجاری بسیار قوی و درمحل مهندسی شده در زیر میز جلسه رئیس جمهور و نخست وزیر روی داد. آینده نشان خواهد داد که پشت این دو انفجار که مجاهدین خلق اسب تراوای آن شدند، کدام شبکه های جاسوسی و اطلاعاتی بین المللی و در راس آنها امکانات بسیار پیچیده و مخفی اسرائیل که از زمان شاه باقی مانده بود قرار داشتند. هم کلاهی و هم کشمیری که هر دو بعنوان عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری اعلام شدند، در همین سالهای گذشته در اروپا ترور شدند و یا اینگونه اعلام شد تا همه سرنخ ها سوخته شود. در این ترورها نیز گفته شد که از داخل کشور سازماندهی شد و این خود بیش از پیش این احتمال را به یقین تبدیل کرد که اطلاعات لازم را به گونه ای به جمهوری اسلامی منتقل کردند تا آنها خود عامل ترور شوند و سرنخ ها بسوزد. سازمان مجاهدین خلق نیز تاکنون در باره این حوادث لب از لب باز نکرده است. برای آن که فقط یک مقایسه کرده و نتیجه بگیرید توجه کنید به امکاناتی که فرقان برای ترور مطهری و خامنه ای با انفجار صوتی درون میکرفن هنگام سخنرانی و یا هاشمی رفسنجانی داشتند و یا حتی افراد مجاهدین خلق برای ترورهای دهه 60 (استفاده از هفت تیر و یا منفجر کردن خود با نارنجک و کشتن فلان امام جمعه) و امکاناتی که با استفاده از آن حزب جمهوری اسلامی و مقر نخست وزیری منفجر شد. جالب است که اعضای گروه سه نفره تحقیق انفجار نخست وزیری مرکب از آیت الله املشی، آیت الله قدوسی و اسدالله لاجوردی نیز هر سه به نوبت ترور شدند.

تاریخ جمهوری اسلامی سرشار است از رازهای سر به مهر که شاید اگر سه نسل حاضر ایران نیز از آن مطلع نشوند، آیندگانی که تاریخ جمهوری اسلامی را خواهند نوشت و خواهند خواند از آن مطلع خواهند شد. نه تنها فاجعه ای که پس از اعلام قیام مسلحانه مجاهدین خلق (انفجار و ترور و اعدام و امنیتی شدن فضای سیاسی کشور) روی داد، بلکه بسیاری از ترورهای دوران جنگ و پس از جنگ و یا سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و ...

در همین صفحه اول می خوانید که یکبار دیگر آیت الله خمینی برای تقویت روحیه مردم از جملات احساسات برانگیزی که در گفتن و نوشتن آن کم نظیر بود می گوید: بکشید ما را. ملت ما بیدارتر می شود". بار دیگر عزای عمومی و یک هفته تعطیل اعلام می شود اما هم خود میدانستند و هم بعدها دیده شد که با عزای عمومی و اعلام تعطیل عمومی هیچ دردی درمان نمی شود چنان که تا کنون نشده است. شورای موقت ریاست جمهوری تشکیل شد و متعاقب آن در یک انتخابات سراپا هیجانی و احساساتی علی خامنه ای رئیس جمهور شد و میرحسین موسوی که از سردبیری روزنامه جمهوری اسلامی در کابینه رجائی و باهنر رسیده بود به مقام وزارت خارجه، علیرغم مخالفت آقای خامنه ای با حمایت قاطع آیت الله خمینی شد نخست وزیر. آن مخالفت و اختلاف سرانجام در انتخابات 88 به خیابانها کشیده شد و آقای خامنه که قوای مسلح و امنیتی را در اختیار داشت توانست میرحسین موسوی را حبس خانگی کند.

جنگ ایران وعراق، تصرف سفارت امریکا، دو انفجار یاد شده در بالا، اعدام های کور آغاز دهه 60 به بهانه قیام مسلحانه مجاهدین خلق و بالاخره قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 سلسله رویدادهای بسیار مهمی اند که جناح راست جمهوری اسلامی را به حاکمیت رساند بر سرنوشت جمهوری اسلامی و انقلاب 57 تاثیر قاطع داشت و تا حدودی بسیار زیادی سرنوشت آن را رقم زد. سرنوشتی که هنوز به پایان نرسیده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 17 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: