ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 بهمن

22 بهمن با شکوه

و متفاوت با سالهای گذشته!

 
 
 
 
 

 

 با شکوه ترین و در عین حال متفاوت ترین سالگرد 22 بهمن در ایران برگزار شد. متفاوت بود زیرا بسیاری از مردم با لباس های رنگارنگ به خیابان آمدند، نوجوانان دختر و پسر به سبک مسابقات فوتبال صورت خود را رنگ آمیزی کرده بودند و خلاصبه به اشکال مختلف راهپیمائی سنتی هر ساله را به جشن انقلاب تبدیل کردند. با شکوه بود، زیرا مردم علیرغم همه مشکلات معیشتی که دارند بی اعتناء به جنگ قدرت در حکومت و کشیدن بی وقفه آجر از زیر پای دولت و با آگاهی از تاثیر حضور در این جشن که حکومت هنوز نام آن را راهپیمائی می گذارد عملا به امریکا که مردم ایران را زیر فشار تحریم ها گذاشته نشان دادند که روحیه ملی در ایران فراتر از توطئه های خارجی و بر فراز اختلافات درون حکومتی است. از دیگر انگیزه های مردم برای جشن 22 بهمن، وعده هائی بود که در آستانه این روز از جانب حکومتیان و از قول رهبر جمهوری اسلامی برای تغییرات ساختاری درنظام داده شد و امید مردم به تحولات را تقویت کرد.

در هفته های اخیر فرماندهان سپاه بی وقفه از قدرت موشکی سخن گفتند و حتی احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان که به مشهد سفر کرده بود، با کم درایتی کامل صحبت از دراختیار داشتن فرمول تولید بمب اتم سخن گفت. آنها به سبک  خود سخن گفتند و مردم به سبک خود. آنها از جنگ سخن گفتند و مردم از صلح و جشن و شادی و این تفاوت اساسی سالگرد حکومتی و مردمی 22 بهمن امسال بود و آن که باید برای ادامه تحریم ها، نتیجه لغو برجام و تهدید نظامی ایران دوباره اندیشه کند، روی جشن مردمی 22 بهمن حساب خواهد کرد نه تهدید موشکی و داشتن فرمول تولید بمب اتم. این دومی را کشورهای دیگر هم دارند، اولی، یعنی خواست و اراده مردم است که بسیاری از آن کشورهای دارای بمب اتم و موشک بالستیک ندارند. آیا حکومت قدر این سرمایه را خواهد دانست! آیا در پیام راهبردی که گویا قرار است رهبر بدهد و آن تغییرات ساختاری که وعده آن داده می شود، این خواست و روحیه و وحدت ملی مردم ایران در نظر گرفته می شود و یا باز هم دست نوازش بر سر شیخ محمد یزدی و مصباح یزدی و احمد جنتی و .... کشیده خواهد شد؟

عکس سوم، جشن 22 بهمن در شهر رشت  بارانی است. عکس اول خیابان انقلاب منتهی به میدان آزادی است و عکس دوم  نمایش دهنده تفاوت 22 بهمن امسال با سالهای گذشته


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: