ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کوبا هشدار داد و افشاء کرد

امریکا بسرعت در حال

تدارک حمله نظامی به ونزوئلاست

"یونگه ولت" ترجمه ـ عسگر داوودی

 
 
 
 
 

 

کوبااعلام کرد:آمریکا در تدارک حمله نظامی به ونزوئلا است. نظامیان آمریکائی در جمهوری دومینیکن در حال تجمع هستند. تهاجم نظامی به ونزوئلا بسیار محتمل است. این نیروها «تحت پوشش ماموریت های انساندوستانه در حال تدارک یک ماجراجوئی نظامی علیه ونزوئلا هستند.»

هاوانا جامعه جهانی را به اتحاد عمل علیه این توطئه دعوت کرد و افزود که ضروری است نیروهای مترقی در سطح جهان با تمام قوا علیه این تجاوز نظامی اقدام کنند. ما اطلاع داریم که بین روزهای 6 تا 10 فوریه نیروهای نظامی ویژه آمریکا در فرودگاه های مختلف «منطقه» مستقر شده اند. از جمله فرود هواپیماهای تدارکاتی آمریکا در یک فرودگاه در شهر «پورتریکو» در جمهوری دومینیکن و نیز در پایگاه نیروی هوائی این کشور در شهر پرتودیکو «سان اسیدرو» . حمل و نقل ها از یک مرکز نظامی آمریکا انجام می شود و استقرار گروه های ویژه پیاده نظام نیروی دریائی آمریکائی برای عملیات پنهانی با کمک کشورهای دیگر انجام می شود.  بدین طریق زیر پوشش عملیات کمک های انسانی برنامه حمله نظامی به ونزوئلادر حال تدارک است. وزیر خارجه کوبا نیز از طریق تویتر خود این تدارکات کودتائی را افشاء کرد.

سفارت آمریکا از ورود «کاریچ فاللر» فرمانده بخش جنوبی ارتش آمریکا به برزیل گزارش داده  است.این بخش که با عنوان نظامی که به اختصار (Southcom) نامیده می شود، مسئولیت کلیه عملیات نظامی بخش آمریکای لاتین ارتش آمریکا را بر عهده دارد.

گزارش شده است که ما بین روز های 10 تا 13 فوریه فرمانده بخش جنوبی ارتش آمریکا با وزیر خارجه و وزیر دفاع برزیل نیز به بهانه «تثبیت وضعیت نیمکره شمالی» مذاکراتی انجام داده  است.

نیروهای مترقی در منطقه روز پنجشنبه از ورود «کاریچ فاللر» فرمانده بخش حنوبی ارتش آمریکا جزیره « کوراچو» گزارش داده اند. این جزیره که تحت کنترل کشور هلند می باشد عملا مرکز استقرار نیروهای نظامی غربی در منطقه کارائیب می باشد. این جزیره نظامی مزین به پرچم آمریکائی و هلندی است و با ونزوئلا فقط 60 کیلومتر فاصله دارد.

همچنین روز چهارشنبه گذشته رئیس جمهور کشور کلمبیا « ایوان دوکه مارکز » در آمریکا با ترامپ گفتگو کرد و حمایت های خود را از اقدامات نظامی امریکا علیه ونزوئلا اعلام کرده است. کلمبیا برای آمریکا در این رابطه نقش تخته پرش را دارد.

در ماه یولی سال 2018 رژیم مستقر در کلمبیا در شهر بوگوتا امادگی خود را برای همکاری و اتحاد عمل با ناتو اعلام کرده بود. کلمبیا تنها کشور در آمریکای لاتین است که از ماه ژولای از طرف  ناتو به عنوان «جفت بین المللی» اعلام شده است و این بدان معنی است که در صورت ضرورت حتی می تواند در منطقه با نیروهای نظامی اروپائی همکاری کند. دولت کوبا اعلام کرد که وضعیت فعلی آمریکای لاتین مشابه وضعیت و عملیات نظامی ناتو در یوگسلاوی، عراق و لیبی است. در آن کشورها نیز تحت عنوان «کرویدور انسانی» و تحت بهانه دفاع از مردم، تهاجم نظامی انجام شد که به یک کشتار عمومی منجر شد. دولت کوبا از همه نیروهای مترقی خواسته است تا با تمام نیرو جلوی هر گونه تجاوز نظامی به ونزوئلا را بگیرند.

https://www.jungewelt.de/artikel/349143.us-imperialismus-kuba-schlägt-alarm.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: