ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو هیات ایران و روسیه پشت میز مذاکره

مذاکراتی مهم تر از

مسئله سوریه در سوچی!

 
 
 
 
 

 

نشست سه جانبه روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه با دستور کار پاکسازی کامل استان "ادلب" از تروریست ها و حاکمیت دولت مرکزی سوریه بر این استان و همچنین تکمیل اعضای کمیته 150 نفره تدوین قانون اساسی جدید سوریه در شهر سوچی روسیه برگزار شد. مسئله خروج نیروهای امریکائی از سوریه نیز در این نشست مطرح شد. درباره جزئیات مسائلی که مورد بحث قرار گرفت اطلاعاتی منتشر نشده اما در کنفرانس خبری سه رئیس جمهور روحانی با صراحت اعلام داشت که امریکا علیرغم وعده هائی که میدهد نمی خواهد قوای خود را از سوریه خارج کند. روحانی همچنین اعلام داشت که ایران حاضر است نقش زمینه ساز عادی سازی روابط دو دولت ترکیه و سوریه شود.

در همین کنفرانس خبری، اردوغان همچنان بر نگرانی خود از استقلال کردهای سوریه پافشاری کرد. پوتین نیز در پاسخ به یکی از خبرنگاران حاضر در کنفرانس تقریبا با  عصبانیت گفت که سازمان ملل در کار تشکیل گروه تدوین قانون اساسی جدید سوریه کارشکنی می کند.

اما از نکات قابل توجه دیگر دیدار پوتین با هیات نظامی – سیاسی جمهوری اسلامی در جریان سفر روحانی به سوچی بود. سرلشگر باقری که یک روز زودتر از روحانی راهی روسیه شده بود به همراه روحانی، ظریف، زنگنه، واعظی و بقیه اعضای هیات ایرانی در دیدار با هیات مذاکره کننده روسیه که پوتین آن را رهبری می کرد ظاهر شد. از طرف روسیه نیز علاوه بر پوتین، لاوروف وزیر خارجه، وزیر دفاع و شمار دیگری از مقامات دولتی روسیه حضور داشتند. خبری درباره مسائل مطرح شده دراین نشست نیز منتشر نشده است و نمی توان تمام مذاکرات در این دیدار و مذاکره را در چارچوب مسائل سوریه خلاصه کرد.

قرار است دور بعدی مذاکرات سه جانبه رهبران سه کشور در باره سوریه در ترکیه برگزار شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: