ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 بهمن ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 بهمن

از روی سر مردم

برای یک ملت تصمیم می گیرند

 
 
 
 
 

رهبر جمهوری اسلامی یک جمع اضداد، از راستگرایان مخالف اصلاحات درست کرده است بنام مجمع تشخیص مصلحت نظام. این جمع تا زمانی که هاشمی رفسنجانی زنده بود و در راس آن قرار داشت هدایت و کنترل می شد اما پس از استخر مرگ شدن هاشمی فرصتی برای اعضای این جمع فراهم شده تا هرکس ساز خود را بزند. نه آیت الله شاهرودی که فوت کرد حریف این جمع بود و نه آملی لاریجانی که جانشین او شده است. مجمعی که قرار بود از روی سر شورای نگهبان به سود لوایح تصویب شده در مجلس رای و نظر قطعی بدهد، از بعد از در گذشت آقای خمینی که مبتکر این مجمع با شماری اندک از افراد نزدیک به تفکرات اقتصادی و سیاسی و فقهی او بود، تبدیل شد به یک نیمه مجلس سنا که اعضای انتصابی آن با حکم آقای خامنه ای عضو آن شده اند. برحسب چه معیاری منصوب شده اند؟ بر هیچکس معلوم نیست و تصمیم در مخفیگاهی گرفته می شود که نامش بیت رهبری است. اعضای این مجمع به هیچکس پاسخگو نیستند، همچنان که خود رهبر به کسی پاسخگو نیست و آخرین نمونه و جلوه آن، پیام باصطلاح راهبردی و استراتژیک ایشان برای دهه پنجم جمهوری اسلامی است و در همین پیام نیز در نقش اپوزیسیون سه قوه ظاهر شده است. درحالیکه حداقل 75 در صد اختیار و قدرت حکومتی در اختیار خود ایشان بوده و هست. وقتی راس هرم پاسخگو نباشد، بدنه انتصابی این هرم چرا باید پاسخگو باشد؟

زمین بازی موش و گربه ای که بر سر لوایح چهارگانه پیوستن به کنوانسیون جهانی پولشوئی و مبارزه با تروریسم درمجمع مصلحت جریان دارد و ادامه همین بازی در شورای نگهبان است، همین زمین است.

عباس عبدی روز گذشته در روزنامه اعتماد نوشت: «در جریان تصویب FATF رییس دفتر آقای روحانی به درستی اشاره کرده است که اگر این لوایح تصویب نشود، مجمع تشخیص مصلحت باید مسوولیت آن را بپذیرد. این حرف کاملا درست است. اگر قرار باشد که آنان مسوولیت نپذیرند، بر چه اساسی حق و اختیار و قدرت رد و تایید متنی را عهده‌ دار می‌شوند؟  اگر به هر دلیلی مجمع تشخیص مصلحت صلاح ندانست که این لوایح را تایید کند به ناچار باید مسوولیت تبعات این تصمیم را بپذیرد.  چنین نیست که آنان تصمیم رد را بگیرند و دیگرانی که موافق تایید هستند، پاسخگوی نتایج رد آن باشند.»

خطاب به آقای عبدی می توان نوشت: مگر رهبر ج. اسلامی که در نماز جمعه پس از انتخابات 88 اعلام کرد "نظرات اقتصادی احمدی نژاد به نظرات اقتصادی من نزدیک است" مسئولیت پیامدهای ویرانگر 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد را پذیرفت که مجمع زیر مجموعه وی مسئولیت تصویب نکردن "فاتف" را بپذیرد؟ این فقط "مشت" است در برابر "خروار" در جمهوری اسلامی!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 بهمن

 
 

اشتراک گذاری: