ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هیچ روزنامه ای سراغ آنها می رود؟

30 در صد کارتن خوابهای تهران

مهاجر ایرانی و غیر تهرانی هستند

 
 
 
 
 

 

سازمان ها و نهادهای جمهوری اسلامی عادت ندارد آماری را که بدست می آورند همراه با تحلیل اجتماعی پدیده های اجتماعی منتشر کنند و مطبوعات خواب رفته که خبرنگاران نشسته در ساختمان و گریزان از خیابان دارند نیز به خود تکانی نمی دهند که بروند دنبال عکس و ریشه یابی آن آمار. در نتیجه بولتن وزارتخانه ها و سازمان ها شده منبع خبر که آن را هم تنظیم نمی کنند، یعنی نکات خبری آن را بیرون نمی آورند بلکه همانطور چکی می فرستند برای انتشار. صدا و سیما هم که تکلیفش روشن است، اصلا دنبال خبر و خبر رسانی نیست، بلکه دستگاهی است برای جنگ روانی با مردم و دولت.

از جمله آماری که به آن اشاره کردیم، رقمی است که یک عضو شورای مرکزی مجمع خیرین که معلوم نیست چه مجمعی است و از کجا سر در آورده و بودجه می گیرد یا نه اعلام کرده و گفته است:

30 درصد کارتن خواب های تهران اهل تهران  نیستند. به زبان بی زبانی یعنی آواره های روستاها و شهرستانهای کوچک ایران که به امید پیدا کردن کار و نان راهی تهران شده اند در کارتن می خوابند. روزنامه ها می روند بدنبال این که این 30 در صد اهل کدام شهر و روستای ایران هستند و از آنها می پرسند که چرا به تهران آمده اند؟ چند سالشان است؟ چه تعداد زن هستند و چه تعداد مرد؟ جوان هستند یا سالمند؟ پیشتر چه شغلی داشته اند و الان در تهران از کجا و چگونه نان شبشان را در می آورند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول دی ماه

 
 

اشتراک گذاری: