ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شاید با همت مردم بتوان آنها را آزاد کرد

300 زن بدهکار

در زندانهای ایران گرفتارند

 
 
 
 
 

 

ستاد دیه در جمهوری اسلامی اعلام کرد که 300 زن که محکمومیت های مالی دارند در زندان هستند و شمار زندانیان زن با محکومیت مالی در ماههای گذشته 25 در صد بیشتر شده است.

این ستاد اعلام نکرده که این زنان چه نوع محکومیت مالی دارند و جرم مالی آنها چیست؟ چک بی محل کشیده اند، وام گرفته و نتوانسته اند پرداخت کنند؟ از دیگران قرض گرفته و پرداخت نکرده  اند؟

متاسفانه این سئوالات و سئوالات دیگر مرتبط با این اعلام دیه بی جواب است و روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی از جمله ایسنا که اعلامیه ستاد دیه را منتشر کرده اند زحمت نکشیده و حداقل یک تلفن هم نکرده و سئوالات بالا را با ستاد دیه مطرح نکرده اند و جملاتی را از قول ستاد دیه در این ارتباط منتشر کرده اند که سر در آوردن از آن برای خواننده این نوع خبرها دشوار است. انتشار بولتن های ادارات و سازمان ها و نهادها شده کار خبری در رسانه های جمهوری اسلامی!

این زنان جزو زنان بزهکار زندانی نیستند و ستاد دیه در جملاتی که سر و ته آن معلوم نیست گفته:

«عدم مدیریت صندوق‌های خانگی، عدم فروش البسه تولیدی در کارگاه‌های خیاطی و موضوع ضمانت از همکاران، بستگان و دوستان از جمله عناوینی است که زنان این سرزمین به دنبال آن روانه حبس شده و برخی از آن‌ها به علت سنگین بودن میزان بدهی و صد البته عدم پشتوانه مالی ماه‌ها در بند باقی می‌مانند.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 دی

 
 

اشتراک گذاری: