منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 4 دی ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار اقتصادی

 

طلا گرفتن گنبد و ساختن ضریح و این نوع فعالیت های مذهبی از دوران قاجاریه در ایران مرسوم بوده و شاه هم دراین مورد کوتاهی نمی کرد، اما در جمهوری اسلامی، بویژه پس از سقوط رژیم صدام این ماجرا وسعتی گرفته که همزمانی آن با فقر و بیکاری گسترده در ایران حتی مردم مذهبی را خشمگین می کند. حتی ستاد بازسازی عتبات  برپا شده و لابد ردیف بودجه هم در بودجه عمومی دولت دارد!

توسعه حرم حضرت علی در دو بخش زیارتی و غیر زیارتی جریان دارد. موزه برای نگهداری و نمایش آثار تاریخی و عتیقه‌های موجود در خزانه‌ی این حرم، ساختمان‌های اداری، کتابخانه‌ای با ظرفیت یک ملیون کتاب و مجهز به کارگاه ترمیم نسخ خطی و یک شبستان بزرگ به منظور برگزاری دروس حوزوی و سخنرانی‌های دینی است. بخش زیارتی آن که ۵۰ درصد از کل مساحت را تشکیل می‌دهد شامل یک مصلا و خدمات رفاهی همچون مهمانسرای زائران، سرویس بهداشتی و غذاخوری خادمان حرم است. حتما توجه دارید که همه این ها در نجف انجام می شود و معلوم نیست با پیدا شدن یک صدام حسین دیگر در عراق، آنچه که هزینه شده کجا خواهد رفت. وسعت زیر بنای این طرح ۲۲۰ هزار مترمربع اجرا است و حرم۲۰ برابر بزرگ شده است. ضمنا بخش زیارتی صحن حضرت زهرا هم تکمیل شده است.

آوازه پروژه صحن حضرت زهرا نه‌ تنها در منطقه و جهان اسلام بلکه در دنیا طنین‌انداز شده است. اینها اطلاعاتی است که ستاد بازسازی اعلام کرده اما نگفته که هزینه آنها چقدر شده است.

 

با اعدام سلطان پروری ریشه کن میشود؟

http://aftabnews.ir/fa/news/564350/

آماده سازی حرم امام علی پس از 7 سال با کمک ایران+ تصاویر

http://aftabnews.ir/fa/news/564260/

طباخی ها و کله پاچه ای ها تعطیل می شوند

http://etedaal.ir/fa/news/215243/

وداع با کت و شلوار های 50 هزار تومانی باب همایون

http://aftabnews.ir/fa/news/564383/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 4 دی

 
 

اشتراک گذاری: