ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ج. اسلامی پل پیوند طالبان و کابل می شود؟

هیات سیاسی طالبان

برای مذاکره در تهران است

 
 
 
 

 

پس از سفر دریادار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت روحانی و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این شورا به افغانستان، طالبان افغانستان اعلام داشت که یک هیات را به تهران اعزام کرده است. شمخانی در سفر به افغانستان درباره تماس ها و مذاکرات جمهوری اسلامی با طالبان اطلاعاتی دراختیار رئیس جمهور و نخست وزیر افغانستان قرار داد و برای اولین بار مذاکرات جمهوری اسلامی و طالبان از این طریق فاش و اعلام شد. با آنکه رسما در ایران گفته نمی شود، اما دلیل اصلی شتاب جمهوری اسلامی برای مذاکره و تفاهم با طالبان و دولت مرکزی افغانستان تشکیل اتحادی است که بتواند جلوی گسترش نفوذ داعش در افغانستان را بگیرد.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که یک هیات از طالبان پس از سفر شمخانی به افغانستان به تهران سفر کرده تا در جریان مذاکرات شمخانی با مقامات افغانستان قرار گیرد که اگر چنین باشد، ایران قصد دارد پل پیوند میان طالبان و دولت مرکزی افغانستان شود. هیات طالبان با عراقچی معاون ارشد وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفتگو کرده است.

این درحالی است که حدس زده می شود گلبدین حکمتیار که پیشتر در حکومت طالبان مدتی نخست وزیر بوده برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در تیرماه قرار است برگزار شود خیز برداشته است. حکمتیار رابطه نزدیکی با دولت کنونی در کابل نیز دارد و شاید پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری آغاز حضور طالبان بصورت رسمی در حکومت مرکزی از طریق انتخابات و نه جنگ باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 دی

 
 

اشتراک گذاری: