ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش مستقیم از نیشکر هفت تپه

چند صد مجرم و اوباش را پیمانکار

برای سرکوب وارد کارخانه کرد!

 
 
 
 
 

 

نه تنها مردم بلکه کارگران کارخانه هائی که خصولتی شدند نیز هنوز بدرستی نمی دانند چه کسانی و چه ارگان هائی کارخانه ها را تصاحب کردند، اما بتدریج به این یقین رسیده اند که این تصاحب کنندگان پشتشان به کوه سپاه و بیت رهبری و ارگان ها و نهادهای علنی و غیر علنی امنیتی است. روزنامه قانون به بهانه اعتصابات و اعتراضات کارخانه نیشکر هفت تپه گزارشی مستقیم در خود محل و در گفتگو با کارگران تهیه و منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش- گفتگو کارگران می گوید:

« از ابتدای سال ۹۵ که بخش خصوصی رسما شرکت را در دست گرفت پیمانکاران حذف شدند. با این وجود، همان روال سابق تقریبا ادامه یافت. استادکاران اینجا بازنشست می‌شدند اما به دلیل عدم جذب نیرو کسی جایگزین آنها نمیشد. نیروهایی هم که بعد از خصوصی‌سازی به شرکت آمدند بسیار کم‌تعداد بودند. نهایتا تعدادشان به ۳۰۰-۴۰۰ نفر می‌رسید که اغلب افراد خود مدیریت جدید بودند؛ افرادی بدون تخصص توسط پیمانکاری بنام... آمدند که استخدام شرکت هم نشدند.

اینها اکثرا خلاف‌کار و سابقه‌دار بودند و از آنها به عنوان بادیگارد و بزن‌بهادر استفاده می‌شد. کارآیی‌شان کنترل اعتصابات، سرکوب، جاسوسی و خبرچینی بود. آنها علنا با این هدف در شرکت می‌گشتند؛ حتی برایشان یک لباس شبیه یگان ویژه طراحی شده بود و به آنها گارد ویژه کارخانه اطلاق می‌شد. آنها با پوتین و موتور می‌آمدند و ایجاد رعب و وحشت می‌کردند. البته این مساله تذکر نیروی انتظامی را به همراه داشت. برخی از آنها دچار مشکلات روحی – روانی بودند و بعد از مدتی با خود عوامل کارفرما نیز درگیر شدند. این افراد هنوز هم هستند و در قسمت‌های مختلف تقسیم شده‌اند اما به هیچ کاری نمی‌آیند جز تفرقه افکنی میان کارگران.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 دی

 
 

اشتراک گذاری: