ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

24 خرداد 88

گفتگوی مستقیم علی خامنه ای

با میرحسین موسوی پس از انتخابات‏

 
 
 
 

 

ميرحسين: قصدشان بر هم زدن انتخابات بوده است از اول، نتایج در درجه دوم اهمیت است. کودتا کرده‌اند.

‏آقاى خامنه‌ای: این چه حرفی است آقای موسوى؟ کودتا یعنی چه؟

‏ميرحسين: کودتا یعنی بریزند ستادهای ما را به آشوب بکشند و نیروهای حامی ما را شبانه بگیرند و ببرند زندان.

‏آقاى خامنه‌ای: منظورتان را نمی‌فهمم!

‏ ميرحسين: آیا نوزدهم خرداد خبری بوده که حکم دستگیری همه فعالان ستاد ما را به درخواست سپاه، دادستانى صادر کرده؟

‏آقاى خامنه‌ای: چه کسی گفته؟ آنچه که به من گفته‌اند، اجازه احضار محسن ميردامادى و مصطفی تاجزاده برای چند سؤال بوده! قرار هم شده که روند انتخابات لطمه نخورد.

‏ميرحسين: نه خیر، حکما جنابعالی بی‌اطلاعید!

‏آقاى خامنه‌ای: مگر چنین چیزی ممکن است که من بی‌اطلاع باشم؟!

‏ ميرحسين: بی‌اطلاعید که بهزاد نبوی، رضا خاتمى، صفایی فراهانى، عبدالله مومنى، سعید حجاریان و ده‌ها تن از جوان‌ترهاى ستاد ما را شبانه برده‌اند اوین. به چه جرمی به چه اتهامی؟ اگرمن ادعایی کرده‌ام به دیگران چه ارتباط دارد بیایند خود مرا ببرند.

آقاى خامنه‌ای: بی‌جا کرده‌اند. امکان ندارد. من جویا میشوم، آقای حجازى! دادستان تهران را )تلقن) بگیرید، هیچ کس از فعالان نباید در زندان باشند، فورا همه را رها کنند.

ميرحسين: خوب پس ممکن است شما از بقیه اقدام‌ها هم بی‌اطلاع مانده باشید.

آقاى خامنه‌ای: نخير، انتخابات با صحت و اتقان پایان یافته. شما بروید هر چه مستند دارید جمع کنید و بیاورید.

‏ميرحسين: ما در حد امکان در این دو روز اطلاعات گسترده‌ای از تخلفات به دستمان رسیده، با همین میزان هم اگر گروهی منصف بررسی و داوری کنند باید انتخابات ابطال شود و متخلفین مجازات شوند.

آقاى خامنه‌ای: این حرف غلطی است آقای موسوی، ۴۰ میلیون رای را که نمی‌شود باطل کرد. تو دهنی به مردم است!

‏ميرحسين: بخش زیادی از مردم از بنده جلوتر و مدعی رأیشان هستند. الان دارند میگویند«موسوى‌ کوتاه بیای خائنی»،«موسوى، رأی ما رو پس بگیر»

آقاى خامنه‌ای: اینها که همه مردم نیستند. یک عده تحریک شده توسط رسانه‌ها و عوامل داخلی دشمنان نظام‌اند. از جنس من و شما نیستند. جنس شما با این حرف‌ها و شعارها متفاوت است.

‏ميرحسين: آقا نفرمایید این حرف را، اینها همان مردمی هستند که جمعه با امید به حرف و سخن ما به پای صندوق آمدند. شما هم‌ در پیام دیروز فرقی نگذاشتید میان یک عده که حالا به قول شما تحریک شده‌اند و کسانی که خالصا مخلصا رأی دادند.  همانطور که به آقای ح. ع عرض کردم باید انتخابات تجدید شود.

‏آقاى خامنه‌ای: بنده تعمیم نمی‌دهم، عرضم این است که این شعار‌ها کار قلیلی است که معلوم نیست با شما باشند. حالا قانون اساسی به همه حق داده که بیایند اعتراض کنند ولی شما نباید محرک باشید. به گونه‌ای موضع بگیرید که مردم را به نافرمانی فرا بخوانید. بالاخره قانون فصل‌الخطاب انتخابات را معلوم کرده.

‏ميرحسين: بله فرمایش شما درست است، اما بنده دو اشکال دارم، اول اینکه فصل‌الخطابی که حداقل ۷ نفرشان در تبلیغات علنا و با اسم و‌ رسم از یک طرف جانبداری کرده‌اند، اصلا رقیب ما را فرستاده‌ی امام زمان می‌دانند و برای خود تکلیف شرعی ساخته‌اند، سخنگویش سخنران تجمعات رقیب ماست، چه داوری‌ای دارند؟ دوم اشکال و مهمتر از اولی این است که حضرتعالی وقتی هنوز مراحل رسیدگی تمام نشده صحبت از احراز صحت و اتقان می‌کنید و پیام تبریک صادر می‌فرمایید بدون اینکه دلایل و مدارک ادعای ما عرضه شده باشد، کار را تمام شده می‌دانید، چه کسی از آقایان بالای حرف شما حرف خواهد زد؟

‏آقاى خامنه‌ای: هر چه که هست این آقایان از جهت ما به عدل و صائنا لنفسهم تصمیم می‌گیرند، مگر از آقایان جنتی و مومن مورد اعتمادتر داریم؟ شما نگران این معنا نباشید. همان که عرض کردم صحت و اتقان انتخابات برای بنده که محرز است، ولی شما هم بروید هر چه هست از یک صندوق تا ده‌هزار تا بدهید به آقایان. آقای حجازى تماس با دادستان گرفتید؟

اصغر حجازی: بله حاج آقا، خبر آقای موسوی درست است، عده‌ای از سران حزب مشاركت را در محل دفتر سیاسی‌شان و سایر افراد را از منازل‌شان بازداشت کرده‌اند و همان دیشب به اوین منتقل کرده‌اند و عمده‌شان در انفرادی بوده‌اند.اما هنوز تفهیم اتهام و تحقیقات آغاز نشده.

آقاى خامنه‌ای بگویید همه افراد با حفظ احترام تا پیش از وقت اداری امروز رها شوند و سابقه‌ای هم برایشان درست نکنند  آقاى موسوى نگذارید دعوا و اختلاف بالا بگیرد که شروعش با شماست و نهایتش معلوم نیست چه شود.

ميرحسين: ولی دشمنی و اختلاف را این آقا که بزرگواران او را نظر کرده‌ی حضرت ولی امر می‌دانند آغاز کرد و بی‌محابا هرچه خواست به بنده و خانواده و بزرگان نظام و یاران امام و انقلاب نسبت داد و هیچ عتابی نشنید و تازه صدا و سیما هم وقت اضافه مشبعی در اختیارش گذاشت که یک‌طرفه هر چه می‌خواهد بگوید.

‏آقاى خامنه‌ای: ایشان هم کار بسیار اشتباهی کرد و در وقت مقتضی به ایشان عارض خواهم شد و تذکر و انتباه خواهم داد اما باقی اطراف هم رعایت شئون رقابت سالم را کنار گذاشتند  حال دیگر بس است و باید مهیای نماز شویم. شما هم نگران نباشید و سعی در آرام کردن فضا داشته باشید.

‏ميرحسين: بله بنده هم فکر می‌کنم که بیش از این فعلا مصدع وقت شریف نباشم، شما به فریضه برسید، بنده هم مرخص شوم تا فرائض فوت نشود ولی عرض آخرم اینکه منصفانه نیست این مردم معترض را بدون اینکه اقناع شوند تنها رها کنیم. زخمی می‌ماند که محل عفونت می‌شود و درمان آن سخت‌تر از پیشگیری است.

آقاى خامنه‌ای:شما از طریق شورای نگهبان پيگيرى كنيد انشاله ختم به خير ميشود، اما به فكر ابطال انتخابات نباشيد كه خط قرمز من است.

ميرحسين: انشاله عاقبت همه‌ی ما ختم بخیر شود اما خط قرمز بنده حق مردم است که ضایع شده!

 

پايان مذاكرات.

به نقل از سعيد شريعتى،

منقول از مهندس موسوى

متن ‏مذاکرات۸۸

بيت رهبرى

١٣٨٨/٣/٢٤

عکس: حمله به ستاد انتخاباتی موسوی در آخرین ساعات شمارش آراء و اعلام شتابزده نتیجه انتخابات از سوی رهبر. مهاجمین عمدتا از واحد قدس سپاه پاسداران و لبنانی بودند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 16 دی

 
 

اشتراک گذاری: