ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دی ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

از زبان موحدی کرمانی و احمد جنتی

دلیل واقعی مخالفت با "فاتف"

و انگیزه اصلی مخالفت با برجام

 
 
 
 
 

 

مخالفان دولت که مخالفان برجام نیز هستند، فشار می آورند به دولت که هرچه زودتر از برجام خارج شود. اگر توصیه آنها تحقق یابد، امریکا به یکی از اهداف فوری خود برای تشکیل جبهه وسیع علیه ایران در کنفرانس لهستان خواهد رسید. یعنی اروپائی ها را که گفته می شود نمی خواهند هیاتی را به این کنفرانس بفرستند عملا به سمت این کنفرانس هدایت می کنند. سخنان امثال جنتی و علم الهدا و چند امام جمعه دیگر، از جمله موحدی کرمانی در تهران جز این نتیجه ای ندارد.

موحدی کرمانی در نماز جمعه این هفته تهران (دیروز) به نکته دیگری هم اشاره کرد که مربوط می شود به مخالفتی که با پیوستن به کنوانسیون مبارزه با پولشوئی و مبارزه با تروریسم وجود دارد. او گفت: FATF برای اعمال موثرتر تحریم علیه ایران و جریان مقاومت است . مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بهانه و دروغ است.

تفسیر سخن او اینست که با پولی که خرج و هزینه گروه ها و دسته های اسلامی در کشورهای مختلف می شود، یک جبهه فشار به امریکا و علیه تحریم ها بوجود آمده و اگر به کنوانسیون بپیوندیم دیگر نمی شود یواشکی پول به این گروه ها و سازمان ها رساند و جبهه تضعیف می شود.

این درحالی است که جمهوری اسلامی می تواند بسیار شفاف و علنی به این و یا آن گروه و حزب و سازمان اسلامی کمک مالی بکند، حتی اگر آنها در لیست تروریسم امریکا قرار گرفته باشند. مگر هر سازمانی را که امریکا در لیست تروریسم قرار دارد باید پذیرفت؟

بهرحال، ریشه ماجرای مخالفت با فاتف را موحدی کرمانی در نماز جمعه روز گذشته با صراحت گفت. همچنان که احمد جنتی و احمد علم الهدا درد اصلی شان برای بیرون آمدن از برجام را تلویحا می گویند. این که زودتر کلاهک هسته ای تولید کنیم. آیا کلاهک هسته ای راه حل جلوگیری از جمله به ایران است؟ و یا حمله به ایران را اتمی می کند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 دی

 
 

اشتراک گذاری: