ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی سعید لیلاز در کنگره کارگزاران

تظاهرات دیماه مشهد

هشداری بود به شخص روحانی!

 
 
 
 

 

سعید لیلاز مفسر و کارشناش اقتصادی که دقیق و مستند همیشه سخن می گوید، در سومین کنگره حزب کارگزاران سازندگی  گفت: در سطح جامعه عنوان می‌شود که چرا در انتخابات سال ۹۶ به آقای روحانی رای دادیم و امروز وضعیت چنین است.

در سال ۹۲ تا ۹۶ درآمد دولت در بهترین حالت بود و برای کنترل بیکاری و تورم گام‌های بسیار بزرگی برداشتیم. بارها و بارها اگر در مقطع اردیبهشت سال ۹۶ قرار گیرم با رقبایی که روحانی داشت، بازهم به وی رای می‌دهم.

تورم امروز ۴۰درصد است، بعد از اعتراضات سال ۹۶ سیاست اقتصادی دولت آقای روحانی تغییر کرده است. یادم هست در یک جلسه در سازمان برنامه و بودجه یک عزیزی گفت می‌خواهیم به قول جوانان بترکانیم اما بلافاصله شاهد اعتراضات دی ماه (تظاهرات کودتائی علم الهدا و رئیسی که یک روز بعد به ضد خود تبدیل شد و تبدیل شد به شورش علیه کل نظام) بودیم.

اعتراضات سال ۹۶ مصنوعی‌ترین نوع اعتراضات بود و این پیام را به حسن روحانی داد که پایت را بیشتر از گلیمت دراز نکن. این شورش‌ها نه تنها ماهیت سیاست‌های اقتصادی دولت را عوض کرد، بلکه ۳۳ هزار میلیار پول پر قدرت را در جریان موسسات مالی از بین برد.

این رذیلانه‌ترین دروغ است که بگوئیم تورم ۴۰درصدی متعلق به تحریم‌هاست. در ۱۰ ماه گذشته ۳۰ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شبکه بانکی گم شد.

من هیچ نمی‌گویم از رأی به روحانی پیشمانم یا تا آخر ایستاده‌ام، می‌ایستم ببینم چه می‌شود، من صدای خرد شدن استخوان میلیون‌ها ایرانی را شنیده‌ام. هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشد و ما مجرب‌ترین ملت در برابر تحریم‌ها هستیم.

از سال ۹۶ ما هشدارها را در خصوص تحریم‌ها دادیم اما به ما توجهی نکردند، متاسفانه مسئولان درک درستی از تحریم‌ها ندارند. موضع من در برابر آمریکا بر خلاف دوستان ایستادگی است، چون ضدامپریالیسم هستم و معتقدم این کشور میلیاردها دلار با تغییر نرخ ارز در جهان دزدیده است. شما می‌دانید نرخ ارز در این چند وقت ۲۵۰۰ برابر شده است؟

این بی‌عملی موجود در مسئولان من را به یک پشت پرده سیاسی می‌برد، چرا چون در روز ۲۲ فروردین بعد از سخنرانی رئیس ‌جمهور آمریکا این ساختمان فرو ریخت. چرا؟ وضعیت چیست؟ حتما یک ستون پنجم در میان ماست؟ نگاه کنید هیچ کشوری مانند ایران مورد هجمه قرار نمی‌گیرد.

من قائل به ایستادگی هستم و معتقدم اگر دولت بخواهد می‌تواند در مقابل آمریکا بایستد این توان در اقتصاد کشور وجود دارد. امروز شرایط‌مان از چندماه قبل بهتر است.

ما در دوران چهارساله روحانی هرگز درآمدمان در بهترین حالت به بدترین حالت دوران احمدی‌نژاد نرسید اما به رشد سه، چهاردرصدی رسیدیم.

همیشه می‌گویم درست است برخی ایستاده‌اند کشور را نابود کنند اما مردم نخواهند گذاشت.

وقتی امروز همه چیز را احتکار می‌کنند این وحشت از آینده است در زمان جنگ اینگونه نبود. در شش ماه گذشته که بحث فروپاشی بود من گفتم این اتفاق نخواهد افتاد اما تورم باعث شد مردم هیچ اعتراضی نکنند چرا که از آینده می‌ترسند. نرخ تورم دهک‌های پایین سه رقمی است و هنوز مردم ثبات سیاسی را بهم نریختند و ما از این بحران عبور خواهیم کرد

منبع: ایلنا


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 آذر

 
 

اشتراک گذاری: