ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرتضی مبلغ علیه پولشوئی

ظریف روی حساس ترین

نقطه فساد انگشت گذاشت

 
 
 
 
 

 

مرتضی مبلغ از معاونان سابق وزارت کشور (در دولت خاتمی) روز گذشته در گفتگو با سایت جماران اینگونه از ظریف دفاع کرد:

پولشویان در پشت بعضی شعارها پنهان شده و با فضاسازی و جوسازی در جامعه، اصل ماجرا را به محاق برده و افکار عمومی را معطوف مسائلی دیگر کنند.  پولشویی موردی بسیار روشن و بدیهی است که همواره وجود داشته، منتها این اواخر مبارزه با آن با توجه به موضوع FATF  و CFT که نظام پولی و بانکی کشور را وارد فرآیندی شفاف‌ تر می‌کند، جدی‌تر شده است و وزارت خارجه نیز نقشی پیگیر و جدی را در این زمینه ایفا می‌کند. این هجمه‌ها نشان می‌دهد که صحبت‌های آقای ظریف در این باره کاملاً درست بوده و وی انگشتش را روی حساس‌ترین نقطه فساد گذاشته است.

نه تنها باید از حرف‌های آقای ظریف استقبال می‌شد، بلکه همه باید پشت سر او قرار می‌گرفتند و از وی حمایت می‌کردند تا دست‌های ناپاک از اقتصاد کشور قطع شده و باندهای فاسدی که وضع اقتصادی و مالی مملکت را به این روز کشاندند، متلاشی و به محاکمه سپرده شوند و سیستمی در کشور به وجود آید که دیگر این دست‌ها نتوانند کار کنند.  

هجمه‌ها و حملات علیه وزیر امورخارجه که به صورت گسترده و سیستماتیک انجام می‌شود، بسیار مشکوک است. من نمی‌خواهم بگویم تمام کسانی که این هجمه‌ها را می‌کنند، در پولشویی دست دارند. اما عواملی هستند که فرآیند تبلیغاتی گسترده‌ای را شکل دادند که بسیاری افراد ساده و حتی دلسوز هم تحت تأثیر آن قرار گرفتند .

آقای ظریف چند ویژگی دارد، یکی از ویژگی‌های وی این است که جزو وزرای موفق دولت بوده و افکار عمومی او را در یک زمینه ویژه «قهرمان ملی» به حساب می‌آورد. زیرا توانست با مذاکراتی بسیار موفق و عملیاتی هوشمندانه مسأله برجام را پیش ببرد و کشور را از آن شرایط خطرناکی که برایش به وجود آمده بود، نجات دهد. اینکه یک تنه با تمام قدرت‌های دنیا وارد مذاکره شد و یک شبه توانست ایران را از زیر تیغ شورای امنیت خارج کند. همچنین تیم هسته‌ای به رهبری ظریف توانست تحریم‌های جهانی که علیه کشور وضع شده بود را ملغی کند و شرایط جدیدی را در ایران به وجود آورد.

ویژگی دوم آقای ظریف این است که وی در بحث FATF  و CFT  جزو پیشگامان بود. وزیر امور خارجه همواره بر ضرورت این امر استدلال و تاکید می‌کرد که این اتفاق باید بیفتد.

سوم این که آقای ظریف از دیپلمات‌های باسابقه‌ای است که عقلانیت سازنده‌ای را در عرصه دیپلماسی دنبال می‌کند، آن‌هم در شرایطی که کسانی در کشور هستند که گمان می‌کنند می‌توان با ایجاد آشوب و سروصدا و غوغاسالاری در سیاست خارجی و ایجاد تشنج در جامعه می‌توانند اهداف کشور را پیش ببرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: