ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سالی 80 هزار میلیارد تومان

پول کثیف به بانک میرود

و شسته شده و باز میگردد

 
 
 
 

 

ظریف بدلیل طرح صریح پولشوئی در ایران به مجلس احضار شد. روحانی در جلسه 30 آبان هیات دولت درباره پولشویی مواد مخدر گفت: متاسفانه مواد مخدر در کشور وجود دارد و باید با آن مبارزه کنیم؛ وقتی مواد مخدر هست، پول کثیف هم هست؛ این پول کثیف کجا می‌رود؟ بالاخره یک گوشه و کناری پولشویی انجام می‌گیرد. وزیر کشور نیز در ابتدای تشکیل دولت اول روحانی گفته بود که بخشی از پول کثیف قاچاق در انتخابات و تبلیغات آن هزینه می شود.

آمار می گوید:

سالانه حدود 80 هزار میلیارد تومان پول مواد مخدر در ایران شسته می شود و مواد مخدر سالانه نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان، به اقتصاد کشور ضرر می زند. سالی 80 هزار میلیارد تومان مصرف کنندگان مواد، به قاچاقچیان میدهند.

قاچاقچیان عمده مواد مخدر، در رأس هرم پولشوئی قرار دارند. آنها پول های خود را به نام اشخاص مختلف در بانک قرار می دهند یا به صورت نقدی و چمدانی در مبادلات به کار می گیرند همچنین این افراد در حجم بالا وسایل می خرند یا به ملک تبدیل می کنند. این افراد می توانند در بازار ارز، سکه و سرمایه گذاری ورود پیدا کنند. حتی حاضرند در جایی اجناس را گران تر بخرند و ارزان تر بفروشند تا به پول برسند.

ایران درگیر جرایم سازمان یافته مواد مخدر و اخیرا قاچاق کالا و ارز بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: