ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

13 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 13 آذر

70 در صد اختیار

اداره کشور جای دیگر است!

 
 
 
 

 

بهزاد نبوی وزیر مشاور و وزیر صنایع در دو دولت رجائی و میرحسین موسوی که نقش مهمی در تهیه و اجرای سیستم تامین مایحتاج مردم با توزیع کوپن در سالهای جنگ داشت، در یک مصاحبه صوتی که ما نیز آن را منتشر کردیم به نکات مهمی اشاره کرد که روز گذشته در مصاحبه با روزنامه سازندگی نیز بخش هائی از آن را تکرار کرد. نبوی 77 ساله که از بنیانگذاران سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است و از معروف ترین زندانیان سیاسی - مذهبی دوران شاه و در کودتای 88 نیز بازداشت و در دادگاه کودتا به 5 سال زندان محکوم شد، در گفت و گو با سازندگی گفته است:

برجام بزرگترین پیروزی دیپلماتیک جمهوری اسلامی در طی 40 سال عمرش بود. امروز بیش از 50 درصد ثروت ملی کشور در دست چند نهادی است که هیچ کنترلی از طرف دولت روی آنها نیست؛ مثل بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و ... شاکله قانون اساسی ما به گونه ای است که دولت و مجلس با هم حدود 30 درصد اختیار اداره کشور را دارند. بعنوان مثال اخیرا هیاتی در مجمع تشخیص مصلحت، در کنار شورای نگهبان کارش را شروع کرده که البته در قانون اساسی چنین نظارتی پیش بینی نشده است. (اشاره به تبدیل مجمع به مجلس سنا و کنترل مجلس شورا از طریق این مجلس مانند زمان شاه- پیک نت)

شرایط کنونی کشور مانند همیشه نیست، امریکا بیکار ننشسته است، هر روز اخبار ایران را رصد می کنند. من اعتقاد دارم فشاری که امروز روی آقای روحانی است به مراتب بیشتر از فشاری است که روی دولت آقای خاتمی بود. اگر بخواهیم با خروج امریکا از برجام و سیاست های تحریمی امریکا مقابله منطقی و عاقلانه کنیم، باید سراغ اقتصاد دهه 60 و جنگ برویم.. امروز شیر را 2300 تومان می خریم، دلار که گران می شود، در ظرف 2 ماه قیمت شیر به 4300 تومان می رسد. در نتیجه باید بگویم که دولت باید کنترل بیشتری روی اقتصاد داشته باشد و نیازهای اساسی مردم را با قیمت مناسب و قابل قبول در اختیارشان بگذارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 آذر

 
 

اشتراک گذاری: