ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش رسیمی پلیس فتا

جرائم اصلی اینترنتی

در فضای مجازی ایران

 
 
 
 

 

گزارش سردار هادیان فر در نشست سراسری فرماندهان و روسای پلیس فتا :

بر اساس آخرین آمار موجود، 35 میلیون نفر در ایران عضو کانال های تلگرام و طلاگرام (تلگرام طلایی) هستند. از ابتدای سال گذشته تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل جرایم در فضای مجازی 71 درصد رشد و کشف جرایم نیز 80 درصد رشد داشته است.

از ابتدای امسال تاکنون 41 هزار مورد از جرایم مختلف مربوط به فضای مجازی گزارش شده است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 58 هزار مورد برسد.

با توجه به اینکه بیشترین جرایم فضای مجازی مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب های مردم است، با هماهنگی به عمل آمده با بانک ها مقرر شده است در صورت تقاضای مردم تمام بانک ها رمزهای یک بار مصرف در اختیار آنان قرار دهند.

در دومین مرحله اجرای طرح ایمن سازی فضای مجازی به سراغ دستگاه های خودپرداز رفته و 500 هزار دستگاه ATM سراسر کشور را ساماندهی خواهیم کرد.

هم اکنون در استارتاپ ها یا فضای کسب و کار مجازی شاهد سه هزار و 200 درصد رشد هستیم که پلیس فتا نیز از آنان در چارچوب قانون حمایت خواهد کرد و آنها نیز باید از اطلاعات مردم صیانت کنند.

51 هزار نفر در صف نوبت دریافت اعتماد الکترونیک هستند که تا امروز 32 هزار نفر نماد اعتماد دریافت کرده اند.

جرایم در اینستاگرام 24 درصد رشد اما در تلگرام 41 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که البته تلگرام به دلیل فیلتر شدن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 آذر

 
 

اشتراک گذاری: