ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مطهری در دانشگاه اصفهان

کاسه های داغ تر از آش

انتقاد از رهبری را جرم میدانند

 
 
 
 
 

 

علی مطهری نایب رئیس مجلس در مراسم روز دانشجو در دانشگاه اصفهان طی سخنانی گفت:

در نقادی هم تخصص نیاز است، هر کسی نمی‌تواند نقد کند؛ چرا که نقد مرز باریکی است میان چاپلوسی و تخریب. ما در گذشته دچار چاپلوسی بوده‌ایم و امروز هم دچار تخریب هستیم.

دین و سیاست با هم پیوند خورده‌اند اما دین نباید ابزاری در دست سیاست باشد. امروز برخی می‌گویند ولی فقیه در برابر خدا پاسخگوست و در برابر مردم پاسخگونیست، این در حالی است که حق همیشه دو طرفه است.

کارنامه ما در بحث عدالت کارنامه مثبتی نیست و کارنامه منفی وجود دارد این در حالی است که قانون اساسی خوبی داریم ولی مشکل در اجراست. «در دوره سازندگی فضا برای انتقاد باز نبود اما در دوره اصلاحات فضا باز بود و قتل‌های زنجیره‌ای افشا و اشتباهات سازمان‌های امنیتی ما رو شد. پرسیدیم چرا این اتفاقات روی داد ؟ گفتند می خواستیم روشنفکرها را بترسانیم.

در دولت نهم آزادی به طور نسبی وجود داشت اما پس از سال 88 شرایط نامساعد شد و خط قرمزهایی مانند فتنه آغاز شد که درست نبود. در دولت یازدهم و دوازدهم آزادی بیان کامل نیست، سختگیری‌ها وجود دارد هنوز زندانی می کنند و هنوز مشکلات وجود دارد. برای مثال همین چند روز پیش در دانشگاه قم اجازه ندادند خبرنگار وارد شود و پلاکاردها را پاره کردند. نمی‌شود قدرت در جایی متمرکز شود و آن فرد خطاکار نباشد هر چقدر می‌خواهد آن فرد انسان پاکی باشد آخر دچار چالش می‌شود.

دستگاههای مختلف پیغام دادند اگر fatf تصویب نشود دچار مشکل می شویم و مبادلات اقتصادی از بین می‌رود این مهم یک اتفاق بین‌المللی است و زیرمجموعه سازمان ملل است و مقایسه کردن آن با برجام اشتباه است.

fatf نوعی هماهنگی برای نظام بانکی دنیاست و بسیاری از مشکلات اقتصادی به خاطر انجام ندادن همین بررسی‌های نظام بانکی است. بسیاری از مدیران کشور نگران بودند؛ لذا مجدد در این خصوص از مرجع بالاتر سوال کردیم و پاسخ محرمانه گرفتیم که  مجلس و دولت قانونی عمل کنند.

یک ترس بیجایی در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ما وجود دارد که از انتقاد هراس دارند و به اندک بهانه‌ای متهم می کنند و دادگاههای ما هم مفاهیم کشداری چون تشویش اذهان عمومی و اقدام علیه امنیت ملی دارند و افراد را مجرم می‌شناسند و توجه به میزان تاثیر کارآن فرد ندارند. من نمی گویم فساد در کشور نیست، من معتقدم ترغیب به فساد از سوی حکومت وجود ندارد.

فشارهای خارجی به ایران تا این اندازه سابقه نداشته است ما با هر شرکتی بخواهیم قرارداد ببندیم آمریکا وارد می‌شود و نمی‌گذارد. امیدوارم خودتان مقام و مسئول بشوید تا بفهمید منظور از فشار یعنی چه؟ دولت شبانه‌روز کار کرده است و همچنان هم کار می‌کند.

در پاسخ به سوالی درباره حصر نیز مطهری با اشاره به دیدارش با رهبر گفت: من اعتراض کرده و گفته‌ام که این موضوع به نفع کشور نیست، مخالفتم را مطرح کردم. با نظر رهبری می‌شود مخالفت کرد. حتی خود ایشان هم این را مطرح کردند اما در عمل کاسه‌های داغ‌تر از آش نمی‌گذارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 آذر

 
 

اشتراک گذاری: