ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول 24 آذر

چرا در انقلاب 57

"مرگ برشاه" شعار مردم شد؟

 
 
 
 

 

قطعا داستان کوتاه "دوستی خاله خرسه" را شنیده اید که تبدیل به یک ضرب المثل در ایران شده است. این ضرب المثل مصداق برخی چاپلوسی های فرماندهان سپاه و امام جمعه هاست که از هول حلیم توی دیگ آن می افتند.

غیر یک گروه از حکومتیان که از فضای بسته و فیلترینگ و سانسور دفاع می کند، بقیه حکومتیان در کنار مردم با این فضای بسته مخالف اند. از جمله روحانی و وزیر جوان ارتباطات کابینه او. تکلیف کاربران جوان هم که روشن است. با آنکه مردم و بویژه روشنفکران جامعه با آگاهی از سوابق فرامین رهبر برای بستن مطبوعات و حمله به ماهواره تحت عنوان مقابله با یورش فرهنگی غرب و دهها نمونه دیگر فیلترینگ را هم به حساب او گذاشته اند، این هفته علم الهدا در نماز جمعه مشهد به هر شک و تردیدی دراین زمینه خاتمه داد و اعلام کرد: رهبری فرمودند تلگرام فیلتر و تعطیل شود!

بدین ترتیب تمام صغرا و کبراهائی که رئیس قوه قضائیه و دادستان کل و دادستان مرکز و فرماندهان سپاه تا حالا در باره ضرورت فیلترینگ می چیدند، حالا معلوم شد اینها همه بهانه است. رهبر دستور داده و آنها اجرا می کنند. از جمله درباره فیلترینگ. در سالهای اخیر این سئوال مطرح می شود که چرا در سال 57 مردم علیه هیچ مقام و مسئولی در راهپیمائی هایشان شعار ندادند جز شاه و آن هم با فریاد "مرگ بر شاه"؟ پاسخ از روز روشن تر است: شاه در تمام مسائل مملکتی از ریز تا درشت تصمیم می گرفت و به ارکان کشوری و لشکری فرمان اجرا میداد و مردم سال به سال بیشتر به این واقعیت پی بردند که شخص او در تمام مشکلات متهم درجه اول است و به همین دلیل او تبدیل به "سیبل" مردم برای شلیک شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 آذر

 
 

اشتراک گذاری: