ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آذر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با بزرگترین کنسرت و مسابقه اتومبیلرانی

اصلاحات اجتماعی

در عربستان سرعت گرفته!

 
 
 
 

 

خبرگزاری رویترز از ریاض پایتخت عربستان گزارش داده است که هزاران هوادار ورزش و موسیقی این هفته در منطقه تاریخی دیریه گرد آمدند تا مسابقات اتومبیلرانی فرمول ای را ببینند و کنسرت های موسیقی خوانندگان و گروه هایی چون انریکه ایگلسیاس، دیوید گوئتا و بلک آید پیز را بشنوند. مردم عربستان سعودی که عادت به چنین رخدادهایی ندارند و تا همین یک دو سال اخیر که محمد بن سلمان اصلاحات اجتماعی را در عربستان سعودی آغاز کرد، یک عمر شاهد ممنوعیت سینما و کنسرت های موسیقی در این کشور بودند، استقبال پرشوری از این مسابقات اتومبیلرانی و کنسرت ها کردند.

سیاست های اقتصادی ولیعهد موجب افزایش درآمد حاصل از توریسم و کاستن از میزان اتکای اقتصاد این کشور به نفت ‌و محصولات نفتی شده است.

همزمان با این گزارش رویترز، رئیس پارلمان عراق نیز به همراه یک هیات وارد ریاض شد تا مقامات عربستان دیدار و مذاکره کند. عراق تحت فشار مقتدا صدر، سیاست استقلال در برابر ایران و امریکا و بازگشت به دامان جهان عرب را پیش گرفته است. دیدار مقتدا صدر با ولیعهد پر قدرت عربستان سرآغاز این چرخش بود.

پیش از رئیس پارلمان عراق، برهم صالح، رئیس جمهور عراق به عربستان سفر کرد و طی دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان بر عمق روابط دوجانبه و همکاری و هماهنگی مشترک میان ریاض و بغداد تاکید کرد.

همزمان با این رویدادها، سفیر الجزایر در ایران نیز در مراسم دانشگاه خوارزمی در تهران، با این جمله که ۴۲۲ میلیون نفر در ۲۲ کشور جهان به زبان عربی صحبت می کنند، پیامی را به "در" گفت که "دیوار" بشنود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 آذر

 
 

اشتراک گذاری: