ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت اول آبان

پیوندهای "خاشقچی"

با رویدادهائی که باید مرور کرد

 
 
 
 

 

مطبوعات اروپائی بتدریج و درحاشیه اختلافات سیاسی خاشقچی با ولیعهد عربستان سعودی اشاره به اختلافات مذهبی خاشقچی با بن سلمان و دستگاه سلطنتی عربستان را شروع کرده اند. این که خاشقچی با رهبران اخوان المسلمین ارتباط داشته و با وهابی های عربستان مسئله. این که او طرفدار دوری عربستان از وهابیت و نزدیکی به اخوان المسلمین بوده است. نکاتی که در اولین گزارش پیک نت در باره ناپدید شدن و اخبار مربوط به قتل خاشقچی مطرح کرد و ما لینک آن را در پایان این مطلب می گذاریم.

اطلاعات زیر نیز درباره جمال خاشقچی منتشر شده که نشان میدهد او تنها یک روزنامه نگار منتقد نبوده، بلکه یک مخالف سیاسی و مذهبی دستگاه سلطنت و بویژه ولیعهد عربستان نیز بوده و تباری داشته که باید از آن هم با خبر بود.

عموی جمال خاشقچی  "عدنان خاشقچی" دلال اسلحه و تاجر بین المللی عربستان بود و واسط تبادل اسلحه بین ایران و اسراییل در سال 1365 در ازای آزاد سازی گروگان های آمریکایی در لبنان. ماجرائی که معروف است به "ایران کنترا" ( Iran contra ). عدنال در سال 1370 با یک زن ایرانی بنام "شاه پری زنگنه" ازدواج کرد و از او دو فرزند دارد.

خواهر زاده عدنان خاشقچی که می شود پسر خاله جمال خاشقچی همان میلیاردر مصری است که عاشق" پرنسس دایانا" همسر پیشین ولیعهد بریتانیا شد و با او در یک حادثه رانندگی کشته شد.

جمال منتقد سیاست های " بن سلمان"  و مخالف انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری امریکا بود. اعتقاد داشت عربستان باید به سال های پیش از 1357 بازگردد. زمانی که " وهابیت"  در عربستان ممنوع بود.

به این مطلب رقابت ترکیه و عربستان بر سر رهبری جهان اسلام را هم اضافه کنید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول آبان

 
 

اشتراک گذاری: