ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

احترام امام و امام زاده را هم می برند

"روز قم" در تقویم ایران

کم بود، که اضافه می شود!

 
 
 
 

 

تصمیماتی طی سالهای اخیر در جمهوری اسلامی گرفته شده و گرفته می شود که گاهی ایرانی ها حق دارند فکر کنند دست هائی در پشت صحنه اند تا اسلام را در اذهان عمومی به مضحکه تبدیل کنند. نمی شود گفت که این کار وهابی هاست، بهائی هاست، اسرائیل است، شبکه های جاسوسی انگلستان است؟ اما می توان گفت که ریشه ها از یک جائی زده می شود.

چند سال پیش کشف کرده بودند که حضرت معصومه فلان تاریخ وارد قم شده است. اصلا قمی در صدر اسلام وجود داشته که حضرت معصومه به آن ورود کند یا وجود نداشته خودش جای سئوال است. حالا همان تاریخ من در آوردی را تبدیل کرده به روز قم در تقویم و از سال آینده تقویم های ایران با روز قم منتشر خواهد شد! یعنی روز ۲۳ ربیع الاول .

این را معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه گفته و یادش رفته که اینجا ایران است و تقویم ایرانی روز و نام و سال دارد که در کنارش می شود ربیع الاول و ربیع الاخر هم نوشت!

ایشان در همایشی که این مژده را داده افزوده است که بعد از استقرار حضرت معصومه در قم ناگهان علویان و سادات جلب شهر قم شدند و شروع به زاد و ولد کردند و حالا ۴۴۰ امامزاده در استان قم داریم."

 اصلا قم در 1400 سال پیش می توانسته 440 نفر فقط امام زاده جمعیت داشته باشد؟

ایشان ادامه داده: در منطقه ساوه و کاشان تعداد زیادی از اهل سنت زندگی می‌کردند، که با حضور حضرت معصومه فرهنگ عربی اسلامی بر فرهنگ ایرانی زرتشتی غلبه پیدا کرد. حضرت معصومه درخارج شهر قدیم قم دفن شد اما چون قدرت جاذبه داشت شهر به سوی خارج شهر گسترش یافت و قبر ایشان مرکز شهر شد!"

 (اگر چنین اهمیت و اعتباری ایشان در آن زمان در میان مردم داشته تا حد دگرگونی مذهبی در کاشان و ساوه، چرا در همان مرکز قم دفن نکردند؟)

اگر اینطور باشد در خارج تمام شهرهای ایران باید یک جاذبه ای وجود داشته باشد زیرا شهرسازی و شهرنشینی طی یکصد و 50 سال اخیر بصورت طبیعی خارج شهرها را به داخل شهرها وصل کرد.  

در پایان این همایش و این اوهام گوئی ها با رای اکثریت اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، روز ورود حضرت معصومه به قم، "روز قم" نام گرفت.

(عکس: قدیمی ترین عکسی که از مقبره حضرت معصومه در خارج شهر قم وجود دارد)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 آبان

 
 

اشتراک گذاری: