ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آبان ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده رهبر با آنها دیدار و قول مساعد داد

مقابله اتاق بازرگانی با دولت

برای تحویل ندادن ارز صادراتی

 
 
 
 
 

 

سلام- اطلاع داشته باشید که فرار از دادن ارز صادراتی به دولت با شیوه های جدید ادامه دارد. پشت این تصمیم اتاق بازرگانی قرار دارد که برای تحویل ندادن ارز صادراتی به دولت همچنان سازماندهی کرده است. اتاق بازرگانی تلاش می کند تا با فروش آزاد ارز صادراتی خود و تحویل ندادن ارز صادراتی به دولت  از پرداخت مالیات و همچنین کنترل نرخ ارز توسط دولت فرار کند.

روزنامه دنیای اقتصاد در تاریخ 23 آبان ماه نوشت:

در جلسه اتاق بازرگانی با نماینده مقام معظم رهبری (از بالای سر روحانی و با واسطگی عسگراولادی و محمد نهاوندیان) گفته شد: «دولت همچنان بر سیاست اشتباه ارزی گذشته خود اصرار می ورزد، ما نمی توانیم ارز صادراتی خود را به دولت تحویل دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری وعده داد که واسطه میان اتاق و نهادهای حاکمیتی باشد و سخنگویی آنها در این نهادها را بر عهده بگیرد."

پیش از این روحانی گفته بود همه صادر کنندگان غیر نفتی موظف هستند ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور بر گردانند اما اتاق بازرگانی و صادرکنندگان با هماهنگی دفتر رهبری سعی در فرار از تحویل ارز خود به دولت هستند.

دارندگان کارت های بازرگانی اجاره ای پیش از این پیرزن روستایی و جوانان بیکار بودند، اما هم اکنون علاوه بر افراد فوق، اشخاصی حرفه ای در این خصوص فعالیت دارند. به عبارتی همان مشکل کارت های اجاره ای در واردات، درخصوص صادرات نیز در حال تکرار است، و مضافا اینکه این اشخاص همراه کالای صادراتی، مواد مخدر (عمدتا تریاک) نیز جاسازی کرده و به کشورهای عربی می فرستند.

روزنامه اطلاعات در شماره21 آبان ماه جاری نوشت: «۲ فروند شناور حامل مواد مخدر به کشورهای حوزه خلیج فارس توقیف و 960 کیلو گرم تریاک از شناورهای فوق کشف شد، وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 3 تن مواد مخدر از همین طریق کشف شده است."

با توجه به موقعیت حساس فعلی ایران در منطقه و  روابط ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ممکن است به دلیل ازدیاد این نوع صادرات و قاچاق مواد مخدر (به دلیل سود ناشی از بالا رفتن نرخ ارز) در آینده شاهد درگیری بین نیروهای نظامی کشورهای عربی در خلیج فارس با این گروه از صادرگنندگان باشیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 آبان

 
 

اشتراک گذاری: