ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول 3 مهر

خواب جنگ هوائی

میان امریکا و روسیه باطل شد

 

 
 

 

 

 

وزیر دفاع روسیه  روز گذشته در نخستین واکنش عملی نسبت به سقوط هواپیمای حامل 15 نظامی روسیه در آسمان سوریه هنگام حمله هواپیماهای اسرائیل به این کشور رسما اعلام کرد که طی دو هفته سامانه ضد هوائی "اس 300" با برد 250 کیلومتر که کنترل  کل حریم هوایی اسرائیل نیز خواهد بود را دراختیار دولت سوریه می گذارد . مضافا سیستم مانیتوریگ اتوماتیک (اختصاصی ارتش روسیه ) به پدافند ضد هوایی ارتش سوریه داده خواهد شد که این سیستم قادر به تشخیص اجسام پرندۀ خودتی از دشمن میباشد. همچنین روسیه به کور کردنِ سیستم راداری مهاجمین در بخش های ضروری در آبهای مدیترانه اقدام خواهد کرد. بدین ترتیب و از این پس حملات هوائی اسرائیل به سوریه اگر هم انجام شود با دشواری بسیار و با احتمال هدف قرار گرفتن هواپیماهای اسرائیل و سقوط آنها همراه خواهد بود. وزیر دفاع روسیه همچنین گفت: " پرسنل سوریه ای برای کار با  اس-۳۰۰ آموزش های لازم را قبلا دیده بودند و ما به درخواست اسراییل این اس ۳۰۰ را تاکنون دراختیار سوریه نگذاشته بودیم که اکنون با تغییر شرایطی که به خواست ما نبود (اشاره به نقش اسرائیل در سقوط هواپیمای روسیه) اس ۳۰۰ را به ارتش سوریه خواهیم داد.

پوتین در اولین واکنش نسبت به سقوط هواپیمای نظامی روسیه با توطئه جنگنده های اسرائیل گفته بود که بزودی پاسخ این اقدام را همگان خواهند دید. ما از امنیت نظامیان خود در سوریه دفاع خواهیم کرد.

بسیاری – و در راس آنها اسرائیل- بر این تصور بودند و مشوق این نظر بودند که روسیه اقدام اسرائیل را تلافی نظامی کند تا امریکا نیز به حمایت از اسرائیل وارد عمل شده و روسیه و امریکا در سوریه در برابر هم قرار گیرند و اکنون حتی رسانه های غربی از هوشیاری و تیزبینی پوتین در پرهیز از این دام سخن می گویند و این که اسرائیل با اقدام خود، عملا باعث شد تا از این پس حمله به سوریه توسط این کشور با دشواری بسیار همراه شود.

(در ایران رسانه هائی که دنباله رو تبلیغات رسانه های غربی اند و یا عواملی همآهنگ با سیاست های امریکا و اسرائیل در آنها نفوذ جدی دارند، درست همان هدف اسرائیل را دنبال و تشویق کردند که در بالا به آن اشاره شد. نمونه از این تبلیغ را در عکس می بینید.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 مهر

 
 

اشتراک گذاری: