ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 مهر

پل طلائی ترامپ

برای انتقال سرمایه ها به امریکا

 
 
 
 

روزنامه اومانیته درتازه ترین شماره خود که لینک آن را در پایان این مطلب آورده ایم، درباره استراتژی ترامپ و بحران اقتصادی که اروپا و آسیا و کشوری های معروف به "اژدهای آسیا" را شامل خواهد شد نکات مهمی را مطرح کرده است. اومانیته مینویسد:
سازماندهی مجدد جهان به منظور تقویت سلطه واشنگتن و غول های وال استریت در جهان استراتژی ترامپ است
.  اصلاحات مالیاتی که تقریبا یک سال قبل در ایالات متحده به تصویب رسید بی محتوا نیست. مستاجر کاخ سفید یک پل طلائی را برای ثروتمندان و شرکت های خصوصی اختصاص داده است. وی مانند یک زالو عمل میکند و در تدارک تجمع هرچه بیشتر و جلب ذخایر واقعی سرمایه در ایالات متحده است. پدیده ای که توسط بانک فدرال و بانک مرکزی ایالات متحده همزمان با اصلاحات مالیاتی با افزایش نرخ بهره تقویت شد. بازیکنان بازار در کشورهای در حال ظهور که بشدت وابسته به دلار هستند اکنون صورت حساب های آنها بطور مداوم رو به افزایش است. ترکیه، آرژانتین، برزیل، افریقای جنوبی و اندونزی و بسیاری از کشورهای دیگر اکنون وارد بحران شده اند. ارزش پولهای ملی آنها بشدت کاهش می یابد. بانک مرکزی در این کشورها باید نرخ اصلی خود را در سطوح باور نکردنی افزایش دهند. ترکیه تا 24 در صد بهره بانکی را افزایش داد.

https://www.humanite.fr/economie-mondiale-le-fmi-revise-ses-previsions-de-croissance-la-baisse-661973
در ادامه این بخش از گزارش اومانیته که ترجمه آن را خواندید، توصیه می کنیم این تفسیر پیک نت را هم که در تاریخ 11 مرداد سال 96 در همین ارتباط منتشر شد بخوانید:

http://www.pyknet.net/1396/08mordad/11/page/ruydad.php

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مهر

 
 

اشتراک گذاری: