ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

واشنگتن تایمز:

کدام مقامات و فرزندانشان

در امریکا تحصیل کرده یا میکنند؟

 
 
 
 

 

واشنگتن‌تایمز در گزارشی با اشاره به اظهارات علی لاریجانی رییس مجلس ایران که آمریکا را بزرگترین تهدید برای همه جهان خوانده بود، نوشت: «این اظهارات در حالی مطرح شده که دختر علی لاریجانی یعنی فاطمه اردشیر لاریجانی در اوهایو اولین سال دوره رزیدنسی پزشکی خود را در امنیت کامل می‌گذراند. او در دانشگاه پزشکی کلولند که یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی جهان بر اساس رنکینگ دانشگاهی است، تحصیل می‌کند. اردشیر لاریجانی در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کرده است. این روزنامه به حضور خانواده لاریجانی در سمت‌های عالی جمهوری اسلامی اشاره کرد و نوشت: «علی لاریجانی قبل از اینکه رییس مجلس شود، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره ‌کننده ارشد هسته‌ای بود. یکی از برادران او، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه است و توسط دولت ترامپ تحت تحریم قرار دارد. یکی دیگر از برادران لاریجانی، جواد، در سمت ریاست شورای حقوق بشر قوه قضاییه مشغول است. علیرغم اینکه مقام‌های کلیدی ایران غالبا آمریکا را اهریمن می‌خوانند، از اینکه اعلام کنند فرزندانشان در آمریکا زندگی می‌کنند، سر باز می‌زنند.

عیسی هاشمی دانشجوی دکترای دانشکده روانشناسی حرفه‌ای شیکاگو، شعبه لس آنجلس فرزند معصومه ابتکار مشاور رییس‌جمهور در امور زنان است. ابتکار سخنگوی گروهی بود که در ابتدای انقلاب سفارت آمریکا در تهران را اشغال و پرسنل آن را گروگان گرفتند.

احسان نوبخت، دستیار استاد در دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن است و خواهر او نیلوفر دستیار بالینی استاد در دانشگاه UCLA؛ پدر آنها علی نماینده پارلمان ایران و عموی آنها محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ایران است.

علی فریدون یک مهندس ارشد در یک کمپانی آموزشی در نیویورک است که پدر او حسین فریدون ، برادر رییس جمهور ایران است.

برخی از مقام‌های ایرانی در آمریکا تحصیل کرده و توانایی‌هایشان را در این کشور کسب کرده‌اند و هم‌اکنون در ایران خدمت می‌کنند. محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران یکی از آنهاست. او همه دوران تحصیل خود را در سن فرانسیسکو و دنور گذرانده است. پسر او مهدی هم در دانشگاه سیتی یونورسیتی تحصیل کرده و در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشته است.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم دکترای خود را از دانشگاه ماسوچوست دریافت کرده است. سید حسین موسویان مذاکره ‌کننده ارشد سابق ایران که پست‌های زیادی در وزارت خارجه داشته هم در دانشگاه ساکرامنتو تحصیل کرده بود. او امروز یکی از استاتید دانشگاه پرینستون است.

بهتر است وزارت خارجه آمریکا فهرست فرزندان مقام‌های ایران را که در آمریکا زندگی می‌کنند، نگه دارد. حضور آنها در آمریکا یک امتیاز است نه یک حق. این رسانه با کنایه نوشت: یک روز، این فرزندان سران جمهوری اسلامی خواهند دید که مردم دیگر داد نمی‌زنند آمریکا دشمن است، بلکه فریاد میزنند دشمن همین جاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 مهر

 
 

اشتراک گذاری: