ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دست مخالفان پیوستن به فاتف اینجا بند است

سالی 50 میلیارد تومان

پول قاچاق درایران شسته میشود

 
 
 
 

 

مهدی پازوکی کارشناس بانکداری  در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا :

 اگر ایران‌ می‌خواهد با فساد مبارزه کند چاره‌ای جز پیوستن به FATF  ندارد. البته کسانی که پول‌های کثیف را وارد اقتصاد می‌کنند از پیوستن ایران به این نهاد نظارتی هراس دارند.

: FATF مانند FIFA در فوتبال است و تا زمانی که کشوری قوانین آن را نپذیرد هیچ تیم محلی نیز حاضر به مسابقه نیست، یعنی در صورت عدم پذیرش قوانین این نهاد نظارتی، بانک‌های کوچک نیز حاضر به همکاری با ما نخواهند بود. در واقع اگر می‌خواهیم با سیستم بانکی جهانی کار کنیم باید به FATF بپیوندیم در غیر این صورت باید دور خود سیم‌خاردار بکشیم.

متاسفانه بخشی از موسسات خصوصی در پولشویی دخیل هستند به طوری که رییس جمهور در موقع تقدیم لایحه بودجه سال 97 اشاره کردند که 25 درصد نقدینگی کشور در اختیار موسسات غیرمجاز است و آنها به راحتی پولشویی می‌کنند.

بنابر اعلام آمارهای رسمی ما در سال گذشته تقریبا 12.5 میلیارد دلار قاچاق داشتیم که با احتساب نرخ 4200 تومان برای دلار تقریبا 50 هزار میلیارد تومان درآمد قاچاق از طریق سیستم بانکی تمیز شده و وارد چرخه اقتصادی شده است.

بخشی از مخالفان پیوستن به فاتف از طریق ‌رانت درآمدهایی را بدست آورده و جز رانت‌خواران اقتصاد ایران هستند،  ببینید ویلاها و خانه‌ها در لندن متعلق به کسانی هستند که به FATF  فحش می‌دهند و مخالف شفافیت هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 مهر

 
 

اشتراک گذاری: