ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روزنامه "ایران" گزارش میدهد

ماهیت انگلیسی موتلفه اسلامی

به اعتراف اسدالله عسگراولادی

 
 
 
 

 روزنامه "ایران" گزارش داده که در مهرماه 1360 اسدالله عسگراولادی تاجر تراز اول کشور که در آن زمان علاوه بر عضویت در رهبری حزب مؤتلفه معاون "اتاق بازرگانی" بوده با شخصی بنام "مکردی" که دبیر اول اقتصادی سفارت انگلستان در تهران بوده ملاقات‌ کرده است. این ملاقات 18 ماه پس از ثبت شرکت "حساس" در لندن صورت‌ می‌گیرد.  یعنی در همان ماه‌های آغازین جمهوری اسلامی که مردم در کار مبارزه و ایثار بودند، ایشان در حال تشکیل شرکت تجارتی خویش در لندن و گرفتن سهم خود از انقلاب بوده است.  این ملاقات درست پس از کشته شدن آیت الله بهشتی ، رجایی و باهنر در انفجارهائی که مجاهدین خلق مسئولیت آن را برعهده گرفتند صورت گرفته است که از دست بالایی که حزب مؤتلفه پس از آن ترورها و انفجارها در کشور پیدا کرده حکایت‌ می‌کند. در این ملاقات اسدالله عسگراولادی درباره همه چیز صحبت‌ می‌کند غیر از امور بازرگانی. به گفته مکردی: "آقای عسگراولادی مشتاق بود تا درباره امور سیاسی صحبت کند و چند نکته جالب گفت."

این نکته‌های جالب از زبان ایشان برای انگلستان از جمله عبارتند از قطعی بودن ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای و این که در حکومت دو جناح وجود دارد: "روحانیان بنیادگرا و میانه‌روترهای غیرروحانی- که بی‌تردید در این قسمت او مشخصاً برادرش حبیب الله عسگراولادی رهبر موتلفه اسلامی را در نظر دارد."

همین مقدار نشان‌ می‌دهد رهبران مؤتلفه در آن زمان، برخلاف امروز که "ضد استکبار" شده اند، برای جلب نظر انگلستان خود را میانه رو معرفی‌ می‌کردند. عسگراولادی همچنین "به وجود ناخوشنودی درباره سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی به کره شمالی" اشاره‌ می‌کند.

عسگراولادی در ادامه گفتگو با مکردی به "تصفیه چپ‌گرایان از ادارات دولتی"‌ می‌پردازد و‌ می‌گوید: "حکومت در حال دریافتن این موضوع است که نگرانی اصلی آنان اتحاد جماهیر شوروی و اشتغال چپ‌گرایان یعنی امثال میر حسین موسوی و .... است که هم موجب خطر و هم موجب تضعیف امنیت است. او گفت که کمونیسم جائی در ایران ندارد و حکومت باید مطمئن شود که در آینده نفوذ چپ‌گرایان کاهش خواهد کرد.

(نبی حبیبی دبیرکل کنونی موتلفه اسلامی (نفر وسط میان برادران عسگراولادی، هفته گذشته کروبی را بدلیل مقاومت در برابر کودتای 88 محارب اعلام کرد و به دولت اعتراض کرد که چرا کنگره حزب اعتماد ملی را تائید کرده است!)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 مهر

 
 

اشتراک گذاری: