ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 مهر ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر گوش شنوائی وجود داشت

پرونده اتمی ایران به شورای

امنیت سازمان ملل نمی رفت!

 
 
 
 

 

مرور آرشیو و شماره های گذشته پیک نت، بویژه در مقاطعی که رویدادهای مهمی در ایران رخ داده برای خود ما هم جالب است. از جمله این خبر که به تاریخ 26 مهرماه 1385 در پیک نت منتشر شده و در آن نسبت به رفتن پرونده فعالیت اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده شده است. در آن تاریخ که لینک آن را در ادامه می بینید نوشتیم:

«وزرای خارجه اتحاديه اروپا در پايان اجلاس خود اعلام داشتند كه ادامه مذاكرات سه ساله با رهبران جمهوری اسلامی برای يافتن راه حلی جهت فعاليت های اتمی ايران ديگر بی فايده است و به همين دليل پرونده اتمی ايران بايد در شورای امنيت سازمان ملل بررسی شود.

در آستانه اين اجلاس و تصميم، خاويرسولانا همآهنگ كننده سياست خارجی اتحاديه اروپا، بعنوان آخرين تلاش، با ايران تماس گرفته و با علی لاريجانی دبير شورای امنيت جمهوری اسلامی بمدت يكساعت گفتگو كرد. در پايان اين گفتگو سولانا گفت:

"هيچ چيز، هيچ چيز، هيچ چيز تازه ای نيست، وضعيت تغيير نكرده است".

بدين ترتيب، مسئله تصويب و اعمال تحريم ها عليه ايران از قطعی ترين تصميمات اجلاس آينده شورای امنيت سازمان ملل می تواند باشد. اين تحريم ها، مطابق طرحی كه امريكا با هدف جلب موافقت روسيه و چين تنظيم كرده گام به گام خواهد بود. يعنی درابتدا تحريم فروش كالاهائی كه در ساخت سلاح های اتمی و موشكی می تواند مورد استفاده قرار گيرد آغاز می شود و سپس در صورت ادامه سياست كنونی اتمی ايران، ابعاد اين تحريم گسترش خواهد يافت.

 

http://www.pyknet.net/1385/hafteh/06mehr/81/page/34solana.htm

26 مهر 85


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 مهر

 
 

اشتراک گذاری: