ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ترور رهبر جمهوری خلق  دُنسک

 
 
 
 
 

در یک اقدام تروریستی در مرکز شهر دُنسک، "الکساندر زاخارچنکو" رئیس منتخب دولت جمهوری خودگردان "خلق دُنسک" کشته شد. ترور با سازمان دادن یک انفجار در یک رستوران صورت گرفت. زاخارچنکو بعد از شرکت در مراسم یاد بود هنرمند معروف اتحاد شوروی "یوزف کابزن" به رستورانی در مرکز دُنسک برای صرف غذا مراجعه  کرده بود. زارخارچنکو پیشتر از سه سوء قصد جان به سلامت برده بود اما در چهارمین تروری که انگشت اتهام آن متوجه دولت اوکرائین است قربان شد. در اوکرائین گروههای مختلف سازمان یافتۀ فاشیستی - تروریستی وابسته به حاکمیت فعالیت دارند و گفته می شود این ترور با اشاره دولت و توسط این گروه ها انجام شد. بلافاصله دولت جمهوری خلق دُنسک تمام مرزهای خود را بست و جستجو برای دستگیرین عاملین ترور آغاز شد که گفته می شود تاکنون چندین نفر در این ارتباط دستگیر شده اند.

گفته میشود یکی از محافظین الکساندر زاخارچنکو بعد ازعملیات تروریستی ناپدید شده است.

خلق و خوی مردمی و سلحشوری های الکساندر زاخارچنکو در دفاع از دُنسک و مردم این منطقه از وی چهره ای محبوب در میان مردم ساخته بود. وی در یک انتخابات دموکراتیک در این منطقه به ریاست دولت جمهوری خودمحور "خلق دُنسک" برگزیده شد.

الکساندر زاخارچنکو تکنسین برق در معادن زغال سنگ شرق اوکرائین بود که بعدها شرکتی دایر کرده و به تجارت ِزغال سنگ مشغول شد. بعد از روی کار آمدن حکومت کودتایی در کیف پایتخت اوکرائین که طراح آن سناتور امریکائی "جان مک کین" بود، زاخارچنکو برای دفاع از مردم  ارتش ملی علیه کودتاگران و گروههای نژادپرست اوکرائینی را سازمان داد و رهبری کرد.

پدر زاخارچنکو اوکرائینی و مادر وی روس تبار بود  و هنگام ترور 42 سال داشت.

 بلافاصله "دیمیتری تراپزنیکوف" معاون زاخارچنکو مسئولیت ادارۀ جمهوری خودمحور خلق دُنسک را برعهده گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 11 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: