ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در پاسخ به وزیرخارجه امریکا

واکنش و تهدید نظامی ایران

به سلب مالکیت از تنگه هرمز

 
 
 
 

 

بدنبال انتشار این اظهار نظر وزیر خارجه امریکا که تنگه هرمز یک تنگه بین المللی است و ایران نمی تواند درباره آن ادعای مالکیت بکند، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در یک همایش نظامی- دریائی در مشهد واکنش نشان داده و گفت:

دشمنان باید بدانند خلیج فارس محل مناسبی برای جنگ و درگیری آنان نیست. دشمن در صورت بروز هرگونه درگیری، با یک نیروی دریایی موفق، به روز، کارآمد و باصلابت، روبرو خواهد شد. کشورهای متخاصم قبل از ورود به تنگه هرمز اضطراب دارند و ظرف یک سال اخیر مطابق حقوق بین الملل رفتار کرده اند و اگر فراتر از آن عمل کنند، با مقابله و اقدامات کنترلی نیروی دریایی سپاه مواجه خواهند شد. خلیج فارس خانه و وطن ماست و دشمنان در خلیج فارس میهمان ناخوانده هستند.

همزمان با این سخنان، عربستان سعودی نیز اعلام کرد:

اگر ایران تنگه هرمز را ببندد شورای امنیت سازمان ملل احتمالا اجازه اقدام نظامی برای باز کردن آن را خواهد داد. ایران نمی‌تواند تمام یا بخشی از تنگه‌های هرمز یا باب‌المندب را مسدود کند.

تنگه هرمز یکی از هشت گذرگاه استراتژیک  انتقال دریایی نفت جهان است و حدود ۳۰ درصد از نفت عبوری از گذرگاه‌های استراتژیک جهان از این تنگه می‌گذرد.

عربستان اعلام آمادگی کرده که با افزایش صادرات نفتی خود جای خالی احتمالی نفت ایران در بازار جهانی را در صورت تحریم آن از سوی امریکا پر می کند.

 تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران قرار است از ۱۳ آبان به مرحله اجرا در‌آید و امریکا اعلام کرده است با پشتیبانی دیگر کشورها از طرح قطع خرید نفت ایران و اعمال تحریم‌های ثانویه صادرات نفت ایران را متوقف خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: