منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

حمله موشکی به محل اجلاس دو حزب کرد ایرانی در 65 کیلومتری داخل خاک عراق (اطراف سلیمانیه) سلسله واکنش هائی را در پی آورده است که معلوم نیست سپاه پاسداران و شخص رهبر جمهوری اسلامی که قطعا در جریان این موشک پرانی بوده آن را پیش بینی کرده بودند و یا حالا تازه با آن روبرو شده اند.

روز گذشته معاون رئیس جمهور امریکا تلفنی با رئیس اقلیم کردستان عراق "نیچروان بارزانی" تماس گرفت و حمله موشکی به نشست احزاب کرد ایرانی در خاک عراق را محکوم کرد و آن را اقدامی در جهت بی‌ثبات کردن عراق ارزیابی کرد. قطعا در روزهای آینده بازتاب های جهانی این موشک پرانی بیشتر خواهد شد و شاید به همین دلیل روز گذشته رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران "سرلشگر باقری مدعی شد: «مسئولان کردستان عراق و حزب منحله دموکرات کردستان در سال 75 تعهد کتبی داده بودند که در ایران عملیات انجام ندهند اما از سال گذشته به تحریک آمریکا این عهد را شکستند که این اتفاق برای ما قابل تحمل نبود و از این رو چندین بار به آن‌ها تذکر داده بودیم. اقلیم کردستان تلاش کرد که از این اتفاق‌ها ممانعت کند و در حال حاضر هم دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند مقرهایی علیه ایران ایجاد شود و این‌ها مجرم هستند یا باید باقی‌مانده آن‌ها را به ما تحویل دهند و یا از کشورشان اخراج کنند.»

یعنی اجازه بدهند که گره ای را که می شود با دست باز کرد با دندان باز کنیم و سیاست کشتار 67 در زندانها، قتل های زنجیره ای، ترورهای خارج از کشور و اعدام و شکنجه و اعتراف گیری و جلوگیری از هر نوع فعالیت سیاسی را ادامه بدهیم. حتی فعالیت سیاسی احزاب مذهبی داخل کشور مانند نهضت آزادی و یا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و ... را. آیا این سیاست قابل دوام است؟ در کدام کشور جهان با دوام بوده که در ایران بتواند با دوام باشد؟ نگاه کنید به سالهای اول پس از سقوط رضا شاه، سالهای اول انقلاب و سقوط رژیم شاه ....

 

حمله به سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند

http://www.entekhab.ir/fa/news/428922

رئیس جمهور چین در روسیه

http://www.asriran.com/fa/news/630941

تصاویر/ رژه شبانه مشعل‌داران در کره‌شمالی

https://fararu.com/fa/news/373678

جابجائی یک آرامگاه تاریخی در ترکیه

http://www.entekhab.ir/fa/news/428934

صالحی: برجام می توانست راه را برای ایجاد اعتماد از دست رفته به امریکا هموار کند

http://aftabnews.ir/fa/news/544955/

سردار باقری: حزب دموکرات کردستان عهد شکست

http://aftabnews.ir/fa/news/544932/

گفتگوی مایک پنس با بارزانی در باره حمله موشکی سپاه

http://aftabnews.ir/fa/news/544936/

فعالیت مجدد کنسولگری ایران در بصره

http://aftabnews.ir/fa/news/544958/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: