ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به فاصله یک هفته

اردوغان دوشنبه برای

دیدار با پوتین به روسیه میرود

 
 
 
 

 

در آوردن شهر "ادلب" سوریه از چند 70 هزار مسلح وابسته به گروه های افراطگرای اسلامی که امریکا پشت آنها ایستاده و ترکیه به ایستادگی متزلزل خود در پشت آنها ادامه میدهد، به چالشی بزرگ برای ترکیه تبدیل شده است. ترکیه نمی خواهد ادلب را از دست بدهد و از آن بیم دارد که تروریست ها و واحدهای مسلح در صورت حمله ارتش سوریه و بمباران هوائی روسیه از ادلب به داخل خاک ترکیه عقب نشینی کنند و دردسر بزرگ مهاجرت و ترور در ترکیه را بدنبال خود بیآورند. در تهران و در دردیدار با روحانی و پوتین اردوغان نتوانست پوتین را راضی کند که آزاد سازی ادلب عقب انداخته شود و حالا قرار است دوشنبه ای که در پیش است بار دیگر با پوتین، این بار در روسیه در همین ارتباط دیدار و مذاکره کند. همزمان با انتشار خبر این سفر و دیدار، روسیه زمان تحویل سامانه ضدهوائی اس 400 به ترکیه را اعلام کرد که شاید دادن نوعی امتیاز به ترکیه برای همکاری با روسیه و دولت سوریه برای آزاد سازی شهر ادلب و گامی دیگر برای حفظ و حتی گسترش فاصله میان ترکیه و امریکا باشد.

وزیر خارجه ترکیه روزگذشته در یک مصاحبه خبری مشترک با وزیر خارجه پاکستان که به ترکیه سفر کرده نظر اردوغان در تهران را تکرار کرد و گفت: ترکیه حاضر است برای استقرار آتش‌بس در ادلب سوریه همکاری کند.

گفته می شود این امکان وجود دارد که شبه‌ نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد، پس از اشتباه تاکتیکی که موجب بهانه ورود ارتش ترکیه به منطقه و شکست آنها در برخی شهرهای کردنشین سوریه شد، این بار در کنار ارتش سوریه در عملیات ادلب همکاری کنند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: