ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه وزیر ارتباطات

مجلس می تواند به روش

 فیلترینگ امنیتی خاتمه بدهد

 
 
 
 

 

وزیر ارتباطات با روزنامه همشهری مصاحبه کرده و تازه ترین راه حل برای کوتاه کردن دست اطلاعات سپاه و بخش اطلاعات قوه قضائیه از فیلتر کردن اینترنتی را ارائه داد. او گفت که نمایندگان مجلس می توانند لایحه ای تهیه کننده و در مجلس به بحث بگذارند برای تدوین رویه و قانون فیلترینگ. الان این کار غیر قانونی و امنیتی انجام می شود.

همشهری در مقدمه این مصاحبه نوشته است:

وزیر ارتباطات بارها مخالفتش را با روند فعلی فیلترینگ سایت‌ها، پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌ها به روش‌های مختلف اعلام کرده است. شاید شاخص‌ترین مورد در این رابطه را بتوان نامه رسمی محمد جواد آذری جهرمی به همراه ۵ وزیر و 2 نماینده دیگر عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای رفع فیلتر توییتر دانست.

او در مصاحبه اختصاصی با همشهری نوع کنونی فیلترینگ را یک دلیل مهم نارضایتی عمومی مردم و چالشی بزرگ برای کیفیت اینترنت کشور ‌خوانده و خواستار ورود مجلس به این ماجرا شد. جهرمی در مقابل مسدود‌شدن سایت‌های استارتاپ‌ها، فیلترینگ غیرکارشناسی را به‌ معنای پایین کشیدن کرکره کسب و کار مردم اعلام و تأکید  کرد که باید روشی مبتنی بر «پالایش کارشناسی» جایگزین نحوه فعلی ازجمله سیستم رای‌گیری آنلاین شود. وزیر ارتباطات با اعلام اینکه «رویکرد دستگاه قضایی مبتنی بر اصلاح این رویه نیست» تأکید دارد: نمایندگان مجلس با ارائه طرحی برای اصلاح قانون می‌توانند این مشکل و چالش را حل کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: