ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 شهریور ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هم رونق بازار، هم کمبود کالا و هم فساد

نتایج سفر یک میلیون

و چند صد هزار عراقی به ایران

 
 
 
 
 

 

عراقی ها در خوزستان و بویژه آبادان دلار خرج می کنند و با دست پر به کشورشان باز می گردند. این آمدن و رفتن هم باعث رونق بازار شده و هم موجب کمبود کالا. مردم ناراضی و بازاری ها راضی!

در مشهد هم تقریبا وضع همین است، فقط با یک استنثاء و آن عیاشی عراقی ها با دلارهائی که همراه دارند است. آنها نیز در مشهد هم باعث رونق بازاراند و هم فساد آفرین.

تازه ترین آمارها نشان میدهد که یک میلیون و چند صد هزار عراقی امسال به ایران سفر کرده اند. از جمهوری آذربایجان هم بیش از نیم میلیون. سهم افغانستان و ترکیه هم بین 300 تا 400 هزار مسافر است اما همه حساسیت فعلا متمرکز است روی عراقی ها که ظاهرا دست هائی در کار است تا  فساد آفرینی بخشی از آنها در مشهد (که زمینه آن در خود مشهد فراهم است) و نقش آنها در کمبود کالا در خوزستان برجسته تر شود تا دوران جنگ گرم  میان دو کشور فعلا با جنگ سرد آغاز شود. در خود عراق هم تقریبا وضع همینگونه است و بدلائل مختلف نظر عراقی های ناراضی از دولت آن کشور نسبت به ایران وایرانی روز به روز منفی تر شود که البته در این میان احزاب وابسته به جمهوری اسلامی "تابلو" شده اند، همچنان که دخالت های جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق طی 20 سال گذشته.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: