ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

1 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 1 مرداد

بازداشت و بازجوئی

شماری از فرماندهان سپاه

 
 
 
 

 

همزمان با شایعات مربوط به تغییر فرماندهی کل سپاه و همچنین برخی انتصابات جدید در فرماندهی سپاه، شایع است که شماری از فرماندهان سپاه بدلیل آلودگی به اختلاس و فساد مالی تحت تعقیب ستاد مشترک نیروهای مسلح قرار گرفته اند. این شایعات، همراه است با شایعه بازجوئی از علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که گفته می شود دلیل آن ارتباط با اسرائیل بوده است. ما روی شایعات و زمزمه های جاری در محافل سیاسی تاکید می کنیم. معلوم نیست بازجوئی احتمالی از بروجردی منجر به بازداشت کوتاه و یا دراز مدت وی شده یا خیر؟

پرونده فساد مالی و اختلاس در میان فرماندهان سپاه را که به نوعی در پیوند است با پرونده شهرداری دوران قالیباف بدستور شخص علی خامنه ای در اختیار سرلشکر باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قرار گرفت.

از جمله فرماندهان و سرداران سپاه که تحت تعقیب قرار گرفته اند سردار عیسی شریفی، قائم مقام 12 ساله قالیباف در شهرداری تهران است و بدنبال او سردار مسعود مهردادی، مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران و بانک انصار و مخابرات. همچنین سردار حسن بتولی، رئیس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سیف الله سجادی نیا معاونت بنیاد تعاون سپاه پاسداران . آنها و چند فرمانده دیگر از متهمین قرار داد 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران و سپاه هستند.

قرارداد ده هزار میلیارد تومانی بین «هلدینگ یاس» و شهرداری تهران (غیر از موافقت نامه 20 هزار میلیارد تومانی)، قرارداد نهاجا برای بازسازی مجتمع مسکونی شهید شجاعی (قصر فیروزه ) نیز بخشی از پرونده ایست که رسیدگی به آن را رهبر به سرلشگر باقری سپرده است. حدس زده می شود علاوه بر مسائل مالی، مسائل ارتباطی با خارج از کشور (از جمله اسرائیل) نیز در این بازداشت ها مطرح است. این فرماندهان و گروهی دیگر از فرماندهان سپاه با فرمان رهبر برای انتقال فعالیت های اقتصادی سپاه و نیروهای مسلح به دولت مخالفت کرده بودند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 1 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: