ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با اردوغان

درخواست ترکیه برای

عضویت در پیمان "بریکس"

 
 
 
 

اردوغان رئیس جمهور ترکیه از سفر افریقای جنوبی و شرکت در اجلاس پیمان "بریکس" بازگشت و 48 ساعت پس از بازگشت در یک مصاحبه اختصاصی که بخش هائی از آن را تلویزیون 24 ساعت روسیه پخش کرد شرکت کرد. او دراین مصاحبه و در پاسخ به تلاش ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه و آینده مناسبات ترکیه و امریکا گفت:

ما از امریکا انتظاراتی داریم که یکی از آنها تحویل هواپیماهای اف 35 است. اگر این انتظار ما برآورده نشود روسیه هست و آنوقت امریکا متحد بزرگی را از دست خواهد داد.

همزمان با این مصاحبه، سایت "اینترفاکس" طی تفسیر درباره اجلاس اخیر بریکس نوشت:

اردوغان در اجلاس اخیر بریکس خواهان پیوستن به " بریکس" واضافه شدن "ترکیه" به اتحادیۀ بریکس شد.

اینتر فاکس به نقل از روزنامۀ "حُریت" چاپ ترکیه از در خواست اردوغان جهت عضویت در اتحادیۀ بریکس که شامل کشورهای روسیه، چین، برزیل، هندوستان و آفریقای جنوبی است خبر داد و از قول اردوغان نوشت " کشور ترکیه امیدوار است که جای خود را در سازمان بریکس پیدا کند زیرا ترکیه نیز مانند کشورهای عضو بریکس در شمار 20 کشور مهم جهان است.

 اردوغان در اجلاس اخیر بریکس بعنوان میهمان شرکت کرده بود و در خواست عضویت در این پیمان را ارائه کرد. او اعتقاد دارد که عضویت ترکیه در بریکس برای اعضای این پیمان و بویژه چین بسیار مهم است، زیرا ترکیه می تواند امکانات جدیدی برای رشد اقتصادی و جذابیت بریکس بوجود آورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: