ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 7 مرداد

دلار زیارتی

تازه ترین ارز درج. اسلامی

 
 
 
 

 

جام جم

 - چرا مدیران بعد از کناره گیری، پاسخگوی عملکرد خود نیستند. واقعیت تلخ این است که در ایران، معمولا یک مدیر نا کار آمد با کمترین چالش دوره مدیریت خود را به پایان رسانده و بعد "موریانه وار" در میان شکاف ها مخفی می شود. اگر یک مدیر اقتصادی که با عملکرد منفی خود باعث به هم ریختگی "نرخ ارز" شده، انتظار می رود مورد بازخواست قرار گیرد، نه اینکه فقط کنار گذاشته شده و وی پس از مدتی در مقام مدعی و طلبکار با قدرت به عرصه باز گردد. در غرب و شرق، بی آبرویی ناشی در فساد چنان برای یک مدیر در این کشورها سنگین است که حاضر می شود دست به خودکشی بزند، اما آیا در ایران چنین چیزهایی به گوشتان خورده است؟ شاید اگر نظارت بر مدیران دقیق تر شود، و مدیر خطا  کار در محکمه عادلانه، رسیدگی به جرایم ناشی از سو مدیریت وی اخذ شود، نه دیگر افراد برای کسب کرسی مدیریتی، خود را به آب و آتش می زنند و نه کشور مجبور می شود هزینه مدیرانی را دهد که وجودشان جز لطمه به منافع ملی نتیجه ای در بر نداشته است. ص۱ و ۲ (۴ مرداد ۹۷)

 

 ۲ کیهان

 

 - دانشجویان عتبات "دلار زیارتی" می گیرند. رییس عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: نرخی برای ارز زیارتی تعیین شده، اما بالا نیست و امیدواریم ثابت بماند. ( شایدمنظور ازنرخ دلار زیارتی، مبلغی بین دلار جهانگیری و دلار نهاوندیان  باشد)

 

 ۳ - عصر اقتصاد

 

 - تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی: مالیات گرفتن کار آسانی نیست. سفارش می شود، توصیه می شود، تهدید می شود.

 

 ۴ همشهری

 

 - رویا بافی احمد توکلی از چهره های اقتصادی اصولگرای حامی دولت مهر ورز: نرخ دلار ۳۵۰۰ تومان است، روحانی با دادن کوپن به فقرا و خانواده های نیازمند از فشار اقتصادی آنها کم کند. همشهری نوشت: شگفت اینکه صدای اقتصاد کوپنی از کسی شنیده می شود که در روزگار اقتصاد کوپنی در دهه ۶۰، صدای انتقادش از همه بلندتر بود.

 

 ۵ - هفته نامه ۹ دی

 

 - پای دختر نعمت زاده وزیر سابق صنعت و معدن به پرونده واردات خودرو باز شد.

 - سیف رییس بانک مرکزی قربانی شد تا از نهاوندیان رفع مسئولیت شود.

 

 ۶ قدس

 

 - وکیل یکی از متهمان پرونده ثامن الحجج گفته است موکلم تازه پس از مطرح شدن نامش در روزنامه ها از موضوع مطلع شده و اصلا نمی دانست در این پرونده متهم است.

 

 ۷ - جمهوری اسلامی

 

 - رییس انجمن بیماران کلیوی در نامه ای به دادستان تهران خواستار برخورد با خرید فروش کلیه و اعضای بدن شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: