ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 10 مرداد

دو سخنرانی و فرونشستن

هیجان خرید دلار در ایران

 
 
 
 
 

هر نسیم سیاسی، بلافاصله اثر خود را در بازار به معنای اقتصاد می گذارد. در همه کشورهای جهان و بویژه در ایران کنونی که بازار لحظه به لحظه منتظر نسیم های سیاسی است. روز گذشته با انتشار سخنان ترامپ مبنی بر انکار هر نوع پیش شرطی جهت مذاکره با ایران (نفی پیش شرط 12 بندی اعلام شده توسط وزیر خارجه او) و سخنانی روحانی برای نرم کردن تهدید چند هفته پیش خود برای بستن تنگه هرمز در صورت جلوگیری از صدور نفت ایران، قیمت دلار در ایران پائین آمد. این پائین آمدن قیمت، یعنی نسیم مذاکره سیاسی با امریکا پیشاپیش به بازار رسیده است! این دو سخنرانی و موضع گیری، پس از سفر ظریف به عمان که پل ارتباطی قدیمی جمهوری اسلامی و امریکاست و سپس سفر وزیر خارجه عمان به امریکا معنائی جز این ندارد که پیام هائی با واسطه رد و بدل شده است. همچنان که سفر علی اکبر ولایتی فرستاده ویژه رهبر جمهوری اسلام به مسکو برای تسلیم پیام محرمانه علی خامنه ای به پوتین در آستانه دیدار و مذاکرات پوتین و ترامپ همین معنا را داشت. کسانی که اخبار پیک نت را روز به روز و با دقت دنبال کرده باشند، بی شک خبر تفسیرهای ما را در باره سفر وزیر خارجه عمان به امریکا و سفر ویژه ولایتی به مسکو را به خاطر دارند که هسته مرکزی آن همین نسیمی بود که اکنون وزیدن آن سرعت بیشتری گرفته است.

در پیک نت 7 مرداد، مرور مطبوعات ایران با این عنوان منتشر شد « وزیر خارجه عمان می خواهد ایران و امریکا را صیغه کند؟»

در پیک نت 23 تیرماه و در جمعبندی سفر ولایتی به مسکو برای تسلیم پیام رهبر ج.اسلامی : اگر تصور شود که سفر ولایتی به مسکو برای رساندن پیام محرمانه علی خامنه ای صرفا در ارتباط با سوریه بوده، تصوری دقیق نیست. پوتین روز دوشنبه (پس فردا) در هلسینکی با ترامپ ملاقات خواهد کرد و قطعا یکی از مسائل مورد مذاکره  ایران، برجام و تحریم های امریکاست و بخشی از پیام رهبر جمهوری اسلامی برای پوتین نیز باید در همین ارتباط باشد»

ما همیشه به خوانندگان خود توصیه کرده ایم که اخبار را دقیق و پیگیر بخوانند و ارتباط آنها با یکدیگر را برای درک آنچه می گذرد بخاطر بسپارند!

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 10 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: