ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مرداد ماه  1397

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این صرافی 5ر5 میلیارد یورو در دوبی ذخیره دارد

بزرگترین صرافی ایران

متعلق به سپاه و صدا و سیماست

 
 
 
 

 

یکی از صرافی های سپاه پاسداران، صرافی "انصار" است که با نام "بانک انصار" فعالیت می کند. البته این صرافی یک شریک هم دارد و آن صدا و سیماست. بیش از  60 درصد سهام صرافی انصار متعلق به شرکتهای سپاه و  10درصد متعلق به صندوق صدا و سیماست. این صرافی  با همکاری شبکه ای از صرافی ها؛ دلار را  از 4500 تومان به 11 هزارتومان طی 4 ماه گذشته رساند.

این صرافی ارز صنایع پتروشیمی ؛ روی و ارز سایر صادرکنندگان غیر نفتی وابسته به شرکتهای تحت مدیریت سپاه را در اختیار گرفته و با قیمت سازی و احتکار به کمک شبکه از صرافیها بیش از 26 هزار میلیاردتومان از بالابردن قیمت دلار و درهم طی 4 ماه گذشته سود برده و اقتصاد کشور را مختل کرده است.

بیش از 40 درصد صادرات پتروشیمی ها؛ 80 درصد صادرات صنعت روی؛ 10 درصد صادرات مس و فولاد و صنایع معدنی تحت اختیار شرکت های وابسته به سپاه و بسیج است. از جمله شرکت سرمایه گذاری غدیر؛ هلدینگ پارسان؛ توسعه معادن روی و...

 این صرافی بیش از 5.5 میلیارد یورو در دوبی ذخیره کرده و منتطر بالارفتن بیشتر قیمت است .

از انگیزه های مهم فرماندهان سپاه علیه تمایل ترامپ برای مذاکره با مقامات ایرانی؛ ترس از آغاز مذاکرات و ریزش قیمت ارز و از دست رفتن رانت 30 هزار میلیارد تومانی سردارانی است که کل اقتصاد کشور را به گروگان گرفته اند.

دلایل جهت گیری صدا و سیما علیه مذاکرات نیز همین است.

(نقل از روزنامه سازندگی و تفسیر سحام نیوز)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: